fredag 12 december 2008

Nu är han här igen!

"Och så kom han då igen, instormandes och utan förvarning. Lika full som förra gången han var och hälsade på men knappast mindre jobbig! Varför bryr jag mig egentligen och varför förstår han inte att jag inte på några villkor kan koppla bort honom....När han blir så här full är hans närvaro mer jobbig än de flesta kan föreställa sig. Jag tycker om honom när han kommer och när han går men när han är sitt fulla jag avskyr jag honom! Han sliter och river i min kropp och bara tanken på att få komma till ro och slippa honom är svår, när han beter sig på det här sättet. Jag har försökt att tycka han är vacker i det här tillståndet och det händer att jag uppskattar hans sällskap och att han lyser upp min tillvaro i vissa stunder men snälla jag ber dig, låt mig slippa den makt du har över mig! Jag ber dig, snälla, snälla MÅNEN sluta vara full och låt mig få sova!!!"

Inga kommentarer: