onsdag 24 december 2008

Vilken fantastisk julafton!

Äntligen har jag "hittat hem" med det här med att fira jul. Sa ju tidigt ifrån att åka ut till B-ö av den anledningen att jag inte vill flänga runt och att jag inte har någon plats därute som känns som mitt....ÄNNU! Visserligen går det jättebra att sova i Smedjan men just nu är det för kallt för att sova där Har iaf haft en fantastisk jul med min lilla familj. Morgonen bjöd på en härlig grötfrukost med kallt väder ute och värme inne......mys! Sen var jag ute hos höns och kanin och julfixa lite, höll mig sen ute ett tag för det var så "gött" att bara vara ute och få frisk luft. Bara gick och log för mig själv och kände mig lycklig över att bo här och ha en så fantastisk familj och nära och goa vänner. Vid 14,00-tiden kom tomten, enda från Fogelvik.....med traktor:-)
Barnen blev glada och nöjda och när tomten var på väg härifrån så möttes han utav en liten tomtenisse som också var på väg hit. Det var kusin K och farfar och gammelmormor, (de hade ringt och sagt att de var på väg.) Det var ju kul att de ville titta förbi men som vanligt fattades farmor, hon kom ju inte heller när S fyllde år. Min undran är: -Kan hon tycka så illa om mig och F att det inte är värt att träffa E och S????? Ja skit samma, hon är ju en vuxen människa så hon får ju bestämma själv vad som är viktigt här i livet. Vi hade i alla fall en trevlig stund med farfar och gammelmormor och jag är glad att de ville komma in på lite glögg. Efter det kollade vi på "Kalle" och sen gjorde jag en Jansson och lite köttbullar (som blev supergott). Efter det åkte jag till Fogelvik och var jultomte där, det var nog lyckat för minsta tjejen där gallskrek när jag kom:-) Sen hem och käka här och sen åkte vi upp till grannarna på julgröt och annat gott. Nu har Isse somnat här i min famn så nu ska vi krypa till sängs, (F och S är kvar hos N o G) för i morgon väntar B-ö och det ska bli superkul att komma dit. För övrigt firar jag och maken 12 år i hop i morgon....hurra, hurra! Jag älskar dig!
Kram och Go´natt!

Inga kommentarer: