söndag 21 december 2008

Skriver alldeles för sällan!

Oj,oj vad tiden springer i väg, som vanligt. Kan sammanfatta helgen så här; Fredag- Käkade jättegod mat på kvällen som jag hade tillagat, potatisgratäng med rostbiff som legat i ugnen hela natten. Det var så otroligt gott och till det ett gott glas vin. Ägnade kvällen att titta på "gamla" filmer som vi har spelat in på videokameran. Vemodigt och lite jobbigt att se allt från "mitt" älskade Käggla. När jag ser filmer därifrån längtar jag dit otroligt mycket! JAG VILL ÅKA "HEM"! Hur eller hur så var kvällen fin med familjen.
Lördagen tillbringades först inomhus men sen gick S, F och jag ut och pysslade och fixade. S körde cross så det stod härliga till. "Mysfarbrorn" E satt inne och glodde på Tv, som vanligt, hans ögon börjar att bli fyrkantiga, kanske dags att stänga av Tv:n på helgerna. Var nere en sväng till M och lånade en klänning som jag eventuellt skulle ha på "midvinterblotet" senare på kvällen. Dock var klänningen för liten över bysten så jag tog min vinröda klänning och till det ett "vikinga" skärp. Det blev ju rätt lyckat det med. N lånade M:s klänning och det blev bra. Var inne hos mina chefer i Västervik vid 18,00 och vi åt massor av goda rätter. Jag blev totalt proppmätt. Kvällen var jättetrevlig. Vi var hemma ca:00,30 och då somnade vi med en gång.
Söndagen har vi tillbringat på ett fantastiskt vackert B-ö med att jaga. Jag fick "äran" att nedlägga ett smaldjur....och det var väldigt roligt. Även om vissa tycker att det var liiite för långt håll och att det var en get men hon hade ingen mjölk och kom tillsammans med vad jag tyckte en fällbock. På em skjöt min kära svåger ett kid på "södra udden". Grattis och tack så jättemycket för idag. När vi kom hem åkte jag raka vägen ner till M där en annan mamma från dagis var, och hon klippte grabbarna ,så nu är de julfina. Nu ska jag dricka Oboy och göra "platte köttbullar" till middag i morgon, då jag ska jobba. Ska försöka röja i morgon men ett stort problem har framkommit.......jag har så ont i höger axel/rygghalva. Inte bra.....M masserade mig lite när barnen klippte sig och det var så skönt. Sen ska jag gå och sova för egentligen är jag helt slut. Tack och hej leverpastej!

2 kommentarer:

Björköborna sa...

Ont i höger axel... skjut lite mindre ;)

Björköborna sa...

Fast det var kanske lite taskigt att säga så, att ha ont är aldrig kul. Hoppas det går över snart! Kram & tack för idag!