söndag 7 december 2008

Vilken vecka!

Ja, här är jag!
Vårt fina julbord i K-torp!

Enligt mina mått mätt har detta varit en "tuff" vecka. Inte för att den har varit tråkig eller tröttsam utan snarare rolig och intensiv. Varför kallar jag den då för "tuff"? Jo av den enkla anledningen att jag har varit borta från min familj mer än jag är van vid. Känner mig väldigt trött och sliten (men det har nog gått över i morgon...?) just nu. Tis, ons, tors var det ju Gbg, fredags kväll var jag på julbord med styrelsen och personalen på skolan, lördags kväll jobbade jag till 23,30 och idag söndag har jag varit och käkat julbord (igen!) med jobbet och just nu är F i Hultsfred och lär sig flyga........åh! Längtar efter honom, min älskling.
Festen i fredags på Davidssons, var fantastiskt rolig. Jag är så glad över att vara tillbaka hos mina "gamla" goa och härliga kompisar på skolan. Nu har det gått ganska lång tid sen vi kom "tillbaka", faktiskt längre tid än de fyra månader vi bodde på V och det känns fortfarande såååååå skönt! Tänker ganska ofta på hur hemskt det egentligen var där och vilka konstiga saker vi fick vara med om. Det känns overkligt att tänka på att vi bodde i ett "fängelse" där det INTE var tillåtet att göra något mänskligt. Var dag här på S-berg får mig att vara lycklig över det vi har, F, jag och barnen.
Vårt liv blev inte det vi hade hoppats och så gärna ville i L men vi har i alla fall mina föräldrar och syskon som lyssnar, tröstar och stöttar när man behöver prata ut om allt vi har varit med om de senaste två åren. Min dröm, 37 år gammal är fortfarande att få bli BONDE, att få ta hand om djur och ha ett eget ställe. Vi brukar säga det F och jag att vi inte har något men då plockar vi fram Stefan Holms ordspråk "det ordnar sig, och gör det inte det så går det bra ändå" och säga vi har ju i alla fall varandra och det är faktiskt det viktigaste. Men trots det så händer det att jag gråter när jag går förbi korna i H och stannar och pratar med dem. Många av dem kan jag på långt håll se vilka de är och komma i håg vilket nummer de har i öronen. Känns jobbigt i hjärtat då............
Hur eller hur så älskar jag S-berg och Ni som bor här...okej då, i alla fall N och G:-)
Nu ska jag snart gå och lägga mig och vänta på att F kommer hem så jag kan hålla om honom hela natten.


Inga kommentarer: