måndag 22 december 2008

Röjardag!

En sak är säkert jag är riktigt duktig på att röja......träd och buskar alltså:-) Det är det jag har pysslat med hela långa dagen. Konstigast av allt är att det gick jättebra och att axeln inte gör något ont...ännu! Rog och jag har kämpat oss igenom alla sortes inveklade buskage och ett tag trodde jag att jag inte skulle "hitta ut" igen. Men som sagt, det gick fint och nu tror jag att jag är julledig i ca; två veckor. Det ska bli skönt och mysigt att vara hemma och mysa med barnen.
Nu ska jag fixa käk till ett par hungriga pojkar men först kommer ett jättegott recept på goda köttfärsbiffar: * Köttfärs ( så klart), ägg, lök, skorpmjöl ( som vanligt) sen värmer jag två köttbuljontärningar i en mugg i så lite vatten som möjligt i micron. För att det inte ska vara för varmt brukar jag hälla i lite mjölk eller grädde i muggen innan jag tillsätter buljongtärningarna i smeten, sen "kluttar" jag i "ganska mycket" vanlig senap och en liten klick dijonsenap. Har även i lite krossad grönpeppar och några stänk soja, samt eventuellt salt och peppar men oftast behövs inte det. Supergott blir det och ju mer grädde eller mjölk man tillsätter, nästan så smeten inte går att platta till, ju godare blir de. Lycka till!

Inga kommentarer: