tisdag 30 december 2008

En lista!

Tre saker som alltid finns i min kyl: *Mjölk, ost, smör.
Frys: *Kött, av alla de slag, grönsaker, bacon.
Skafferi: *Pasta, krossade tomater, socker.
Handväska:* Använder inte handväska.
Sminkväska: * Mascara, ögonskugga och täckkräm.
Badrumshylla: *Deodorant, parfym, ansiktscreme.
Skohylla:* Vinterskor, jaktkängor och finstövlar.
Vinden:* Kläder, dagböcker, LP-skivor.
Hjärna:* Att jag ska börja träna igen, gå ner i vikt, jakt.
Kryddskåp:* Salt, italiensk salladskrydda, flytande honung.
Altan:* Trädgårdsmöbler som borde ställas in, ljuslyktor och skräp.
Barskåp:* Whiskey, vin, likör.
Köksbänk:* Sodastreemern, micro, kaffebryggare.
Nämn något som gjorde dig glad igår: *Att vi ska till Björkö på nyår, att det är kallt ute, barnen.
Vad gjorde du kl 08 imorse? *E och jag låg och "grisade" i sängen=sov!
Vad gjorde du för 15 min sedan? *Läste Vimmelmammans blogg ( där jag hittade denna lista)
Det sista du sa högt?* Isse, vad gör du?
Det senaste någon sa till dig: * Isse sa; Jag leker.
Vad ha du druckit idag? * C-vitamin och två koppar kaffe.
Vad var det senaste du åt? * En macka och gröt.
Vad var det senaste du köpte? *Fyrverkerier.
Vad är det för färg på din ytterdörr? *Träfärgad.
Vad är det för väder hos dig nu?* Kallt, klart och frsotigt( vackert men solen saknas).
Godaste glassmaken? * Pecannöt.
Tror du på kärlek vid första ögonkastet?*Njaee!
Sover du tungt? *Nej, verkligen INTE, vaknar vid minsta rörelse.
Drömmer du mardrömmar? * Det händer, drömmer JÄMT mycket och vid ALLA tider under natten!
Trivs du med ditt jobb? * Ja, men undrar om jag ska klara av det, hur ska jag kunna lära mig allt?
Favoritklädsel? *Jeans.
Favoritlåt just nu? *"Jag är en vampyr".
Vad ser du om du tittar till höger? * Ett vackert vinterlandskap, genom mitt sovrumsfönster.
Vad gör dig glad just nu? *Att jag måste ta tag i mitt liv igen och gå ner i vikt.
Vad ska du göra härnäst? * Försöka komma ut och gå!
Höger el vänsterhänt?* Högerhänt.
Humör just nu? * Positivt.
Favoritgodis?* Choklad.
Kläder just nu? *Jeans, tunika.
Sommarplaner? * Jobba.
Hur många kuddar sover du med? *En tunn kudde.
Spelar du ngt instrument? * Nej, men jag skulle gärna vilja kunna spela gitarr.
Morgon eller nattmänniska? *Morgon.
Vad är viktigast för dig?* Min familj, mina vänner, att må bra.
Är du kittlig?* Inte ett dugg!
Snarkar du? *Inte mycket, i alla fall.
Stjärntecken?* Skorpion (kackerlacka;-)
Äckligaste insekten? *Är inte rädd för insekter men hatar flugor.
Stökigt el välstädat?* Älskar att ha fint runt omkring mig.
Längtar du mest efter just nu? * Min man.

Listan lånad från; http://www.alltforforaldrar.se/vimmelmamman/

Inga kommentarer: