måndag 5 januari 2009

Oj, vad dålig jag har varit.....

Gott nytt år, älskling!
Så här såg jag ut i förgår!

Och så här vackert är det ute!


....på att blogga den senaste tiden! Jag tänker nästan varje dag att nu måste jag skriva lite. Men inte har det blivit så, men nu ska det bli ändring på det!

Jag gör en lite resumé på vad som har hänt sen sist.

NYÅRSAFTON-Då åkte vi ut till B-ö, först lämnade vi av barnen hos mormor och morfar och sen stack storasyster, svåger, F och jag iväg och jagade på en grannö. Vi jagade med Babsan, Olli och Isa. Min kära make skjöt ett kid och det var allt det blev den dagen även om Babsan jagade bra senare också. Efter det åkte vi till B-ö och käkade, gick upp till syrran och där pratade vi och sen badade Jag och maken badkar:-) Det har vi inte gjort sen vi lämnade vårt bubelbadkar i Käggla, så det var fantastiskt skönt. Genast gick mina tankar igång på att bygga ut vårt badrum här! Kvällen tillbringade vi hos mor och far, lillasyster och sambo. Vi gjorde kanongod mat och menyn ser ut som följer; *Förätt; Kärlekssoppa som består av bla, kräftstjärtar, rivna morötter, kräftost, dill. Jättegod! * Varmrätt; Ryggbiff av dovhjort och nöt (vår kviga), till det klyftpotatis och grönpepparsås och sallad, Efterrätt* Fina praliner och kaffe, och någon timme efter det käkade vi kräftor i stora lass. Det var en härlig och rolig nyårsafton med nära och kära!

I fredags hade vi I&D och alla deras barn här på middag. Det blev en trevlig kväll med med god mat och mycket prat och glada skratt. Vi käkade först "kärleksoppan" och sen potatisgratäng och grillat vitsvanshjortinnanlår. Det blev supergott men vi var så mätta efter soppan att vi knappt orkade äta varmrätt. Men vad gör det! F matlåda har varit full av god mat i flera dagar nu, för här slängs ingen mat!

Lagom mätta (och tjocka) var vi uppbjudna till N&G på lördagskvällen för att sätta i oss deras sista ostkakor och annat gotte som hör julen till. Jag åt så jag höll på att spy.........och från och med nu rullar jag fram! Kvällen var i alla fall supertrevlig och det är alltid lätt och roligt att umgås med ER kära grannar! Tack! Denna jul har bestått av alldeles FÖR MYCKET av god mat och dryck och vågen visar på katastrofsiffror! Nu måste jag ta tag i detta med vikten annars kan jag lika gärna gå och gräva ner mig...är just nu i det stadiet att jag skäms för att träffa andra på grund av hur jag ser ut runt midjan och ändan (vaderna är ingen idé att skämas över, för de har alltid sett ut så här och de ändras inte i första taget!). Jag måste komma i gång med träningen för med den kommer automatiskt det bra ätandet tillbaka. Välkommen tillbaka MOTIVATIONEN, du är efterlängtad!

I går var vi i Duvekulla och jagade. Det var -12 grader när vi åkte, fatta vad kallt! Jag bestämde snabbt att jag kunde gå i drev med Isa. Jag gick i två drev och Isa jobbade jättebra och var ute mycket och sökte. Hon jagade både rådjur och kronhjort, duktig hund! Í det sista drevet fick jag sitta på pass i ett jakttorn och det var; kallt, vackert och spännande! Såg tre rådjur och en gris.
En fin och härlig dag och det enda jobbiga var att jag fick en gren i vänster öga och det var mindre skönt och jag såg suddigt hela dagen och kvällen. Nu måste jag kila ut till hönsen och se så de har överlevt kylan. Sista gången jag tittade på termometern i går kväll stod den på MINUS 18,9 grader men nu är det "bara" -11,6, ha,ha!

Den som läser min blogg och tycker det är jobbigt med långa inlägg får nog sluta läsa, för det är ju lätt att det blir så när jag aldrig uppdaterar!

Inga kommentarer: