onsdag 14 januari 2009

Fyra katter!

Numer så har vi fyra katter i familjen och dessa fyra finns med på bilden här nere. Det är Zigge som syns längst fram och i bakgrunden skymtar Elis tre kattungar, Elis, Brunis och Danne fantom. Men det är nog bara Zigge som är duktig på att ta möss! De andra tre ligger mest i sängen och har det bra. Idag har mor och far varit här och det var kul. Först fikade vi när de kom och därefter åkte far till Viken och hämtade "örngott" på slakteriet. Under tiden hann mamma och jag ha en liten pratstund om livets alla dilemman. Det är alltid trevligt att hinna sitta ner tillsammans en stund, det blir alldeles för sällan nu för tiden, tyvärr! När pappa kom tillbaka hade vi fixat käk som vi åt. Svante var inte pigg och klagade på huvudvärk så han gick och la sig en stund ...och somnade! Han var dock mycket piggare när han vaknade och nu har han fått tillbaka färgen i ansiktet. Under tiden han sov gjorde Elis mat till mormor och morfar. Han är helt otrolig med sitt kök, grejjar och står i, och man får sig många goda skratt när man ser på honom. Han hade många låtsaskunder som ringde och "beställde mat" så då sa jag till honom -Nu får du nog lägga på ett kål och genast sprang han iväg och låtsades hämta en påse med grillkol och la på sin grill (som också finns på köket). Ha-ha-ha, vad vi skrattade i smyg.
Mjölkningen går av bara farten och i morgon är sista dagen för den här gången. Ska försöka få med kameran i morgon så jag kan ta ett kort på kalvarna, de små gullungarna.
Nu går jaktsäsongen, på rådjur, mot sitt slut och det känns vemodigt som tusan. Tycker ju att rådjursjakten är den roligaste så vi måste försöka hinna med ett par vändor till. BJUD MIG PÅ JAKT....SNÄLLA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Säsongen har trots allt varit lyckad tycker jag, med en räv, två "vitsvansar" och två rådjur och ett par gäss. Just det!.... älgkalvarna är ju lovliga en månad till så jag får nog försöka komma ut på lite vakjakt i februari. Men, men, tiden går ju så snabbt, så snart är det augusti igen!
På fredag kommer kusinerna C och L och min svägerska hit på besök och det ska bli kul att träffa dem. Tycker både jag och grabbarna. Välkomna!
Tjingeling!

Inga kommentarer: