fredag 9 januari 2009

Vacker fredag!

Idag fick jag vara hemma med grabbarna för att S spydde igår. Som tur var har det inte blivit mer av hans magsjuka och han mår bättre idag. Vi har till och med hunnit att var ute två gånger under dagen både på för- och eftermiddagen. Vädret har varit soligt och relativt varmt...tyvärr. Jag tänker på hur det är på B-ö, där är det bra om det är kallt så isen lägger sig ordentligt. Barnen och jag var ute på upptäcksfärd för att jag skulle samla steg och det är så himla kul att höra deras kommentarer om saker och ting. Mest spännande var det när vi hittade "grisbök" i en av kullarna. ( Bilden nedanför.) Det är otroligt att grisarnas små trynen kan vända runt på så mycket jord och sten på så kort tid. Mina barn är fenomenala på att veta saker och även kunna fantisera ihop grejer så att man häpnar. Isse berättade för mig om inlandsisen och jag bara gapade över vad han kunde (tack! fröknarna på dagis!).
När min älskling kom hem åkte S och jag till Viken och köpte två födelsedagspresenter till Isse. Barnen är så otroligt olika, S önskade sig (i ett halvår i förväg) en radiostyrd stridsvagn medans Isse önskar sig ett låtsaskök!!!!! När S fyllde år fick Isse ett gosedjur (han älskar sina gosedjur) som han blev överlycklig över. Vi funderar på att fira Isse i morgon lördag, för på måndag så mjölkar jag och då hinner vi inte sjunga för honom, för jag är inte hemma före han vaknar.
När vi var till Viken var vi även och kollade in min syrra när hon klippte sig och slingade håret (hon fick det i födelsedagspresent...förra året av oss). Det blev jättebra Christel!

Ett tips till Er som kanske får en bukett rosor och de börjar sloka. Klipp av dem och lägg dem i en skål, lika vackert och njutningsbart ändå.
Med rosbilden vill jag även passa på och sända en varm tanke till våra vänner i Finland som just nu har det väldigt svårt. Vi tänker på ER! Kramar!


Inga kommentarer: