tisdag 6 januari 2009

Tisadag!

Ännu en härlig dag med vackert väder! Synd bara att vi låg i sängen nästan hela förmiddagen. Jag tror att klockan var bortåt halv tolv innan vi fick i oss gröten. F skulle på flygkurs vid 13,00 och det var mindre kul att han skulle ge sig iväg men jag sysselsatte mig med städning. Jag bara undrar om det finns något hus eller hos någon familj det kan bli så skitigt hos så fort??????? Jag tycker inte jag gör annat än att städar, plockar bort leksaker, lägger in tvätt, plockar in och ur disk i diskmaskinen. Jag blir TOKIG på att det aldrig kan vara fint här mer än ett par minuter. Jag höll på att få något slags hysteriskt utbrott i morse på att ingen annan än jag bryr mig om att ha det fint omkring sig. Men, men till slut var jag färdig och då klädde vi på oss och gick ut. Först var vi hos hönsen och kaninen som vanligt och sen gick vi bort till ladugården för att hämta mer hönsmat. Där var G och han skulle mjölka. Barnen och jag var hos kalvarna och där behövdes det både strös och fyllas på med foder så det gjorde vi och eftersom de inte hade fått mjölk än så gav vi dem det med. Lite roligt att vara i ladugården och "pula" lite och barnen tycker nog det både är kul och intressant. Efter det hjälpte jag G att strö hos korna och efter det gick vi hem och då hade det hunnit bli mörkt så vi gick in med en gång. Tro det eller ej men jag fick in Isse i duschen och kunde tvätta håret på honom utan att han tjöt som en stucken gris, har väl aldrig hänt förrut! Nu har Christel kommit hit, hon har en anings problem med isförhållandena på ön så hon ska vara inackorderad här ett par dagar. Kul! Jaha nu kom mannen hem så då känns allt bra igen!
Föresten igår var vi hos M&A i Fogelvik och vi hade trevligt och åt ALLDELES för mycket....igen! Vågbeskedet i morse kanske bidrog till mitt urusla humör på förmiddagen men idag har jag varit jätteduktig och inte ätit något onyttigt!!!! Alltid något! Mitt mål är att dricka ett par liter vatten om dagen framöver och det ska jag väl klara i alla fall. Min stegräknare är åter från B-ö så nu ska jag ha som mål att gå 15 000 steg/dag också..............

Inga kommentarer: