tisdag 27 januari 2009

Tisdag!

För den som är intresserad så vill jag visa att även jag hade drömmar när jag var liten. Bilden här visar en av mina sötnosar. Den här kalven fick jag så tam att det gick att göra vad som helst med den, som synes.... Han var ascool och bara gick omkring och hans morsa brydde sig inte heller. Roliga barndomsminnen! Det är ju bara att konstatera att jag och min älskling både är och var väldigt lika, även som barn. Detta hittade jag i min skrivbok "Jag berättar" klass två. Den som känner mig vet ju också att det blev "lantbruksskola i Gamleby" och djurintresset finns fortfarande kvar och det är skönt.För övrigt kan nämnas att Mia och jag har varit ute och gått på förmiddagen, gick ut till "Klinten" och tillbaka med barnvagnar!!!!!! Det var lite kämpigt i leran men ger ju lite extra motion vilket känns skönt. AK, min gamla goda kollega från V ringde och vi pratade bort en stund medans vi gick, stackars dig Mia;-) Väl hemkomna drack vi kaffe och käkade skorpor, vilket vi verkligen gjort oss förtjänta av!
Tro det eller men Elis och jag stack till Viken sen och pantade burkar och PET-flaskor och med tanke på att vi inte gjort det sen i somras så var det rätt mycket! Duktiga oss!

Just nu håller jag på med ett experiment på spisen. Vi tog upp vildsvinskotletter i torsdags som vi inte orkade äta i helgen. Just nu kokar (!!!!!) jag dem på spisen i en salt,vitlök,rosmarin,lök,timjan, pepparlag. Ska sen "glasera" dem med något söt/surt och slänga på grillen. Jag återkommer om eller ifall det blev gott. Ähhh, jag återkommer om rapport hur eller hur så inte någon annan får för sig att prova och det inte blev bra.
SMAKLIG SPIS, får jag väl önska mig själv;-)

Inga kommentarer: