lördag 31 januari 2009

Jaktslut!

"Vitsvanskalv från Finland 2008."
" Grön, grön, grön är mössan på mitt huvud, grön, grön, grön är dräkten som jag bär. Allt som är grönt, grönt, tycker jag är vackert för JAG är en jägare, hej !"
Då var jaktsäsongen på rådjur över för den här gången och vi har varit ute hela dagen. Fick ett rådjur på mig men det var rakt framifrån och på alldeles för långt håll, tyvärr! Annars har hundarna jagat bra och umgänget har varit trevligt med korvgrillning som vanligt. Är lite sugen på att gå ut och smyga mig på något rådjur ikväll men med tanke på att jag har varit "hemifrån" hela dagen så är det ganska skönt att vara inne med familjen, så jag "hoppar" nog det.
Den här veckan har innehållit många promenader, tack vare att jag inte har varit på jobbet så mycket. Har i stället varit hemma med Isse och vi har gått varje dag. Stegsnittet har legat på över 15000 och det är ju kanonbra. Igår gick N och jag runt Härad på förmiddagen och sen på kvällen gick jag och barnen ner till Mia och Andreas där Fredrik var och klippte sig. Isse åkte vagn men Svante gick hela vägen med raska steg, jättebra gjort av honom tycker jag.
Igår kväll käkade vi hemmagjord pizza. Hade köpt ett "pizzakit" i affären och det vill jag verkligen rekommendera, både enkelt och mycket nyttigare än "hämtpizza". Naturligtvis beror det på vad man har på pizzan och här kan man ju variera sig otroligt mycket. Vi hade; skinka, bacon, getost, ananas och vanlig ost. MUMMA! Ikväll blir det innanlår av dovhjort, får se hur vi tillagar den.
Igår städade jag ut hos hönsen så nu är det så där rent och fint hos dem igen. Jag fick fem ägg i dag med så det är ju toppen. Kaninen börjar nog värpa snart med, för han käkar hönsmat för fullt. Jag hör av mig om det blir några kaninägg.
Just det ja, jag lovade ju att återkomma om kotletterna jag kokade och sen grillade blev goda eller inte. Jag kan säga att det blev jättebra och gott och det kommer jag nog göra om snart igen.
Tråkigt inlägg detta blev men man kan ju inte vara på topp jämt;-)

Inga kommentarer: