söndag 1 februari 2009

Februari månad!

Idag började jag dagen med att vara superhurtig....ut och gå INNAN frukost. Strålande sol och härlig luft gjorde det till en härlig promenad. Visserligen blev frukosten försenad på grund av det men det var det värt, alla gånger!

På eftermiddagen var en man här som intervjuade mig om mitt stora jaktintresse. Detta går att läsa om i en "speciell" bok som kommer ut senare i vår.

Efter det åkte jag och Isse ner till Mia och Andreas och Svante följde med kusin K hem, som har varit här och lekt idag. Min kära make var som vanligt på flygkurs...det känns som om det alltid är söndag eftermiddag och han åker iväg.
Väl nere hos Mia så gick hon och jag på ytterligare en promenad så mina steg idag kom upp i nästan 20 000 igen...JIPPIE!
När vi kom tillbaka från promenixen så bjöd Andreas på jättegod middag. TACK!!!!!!!
Väl hemma lagade jag till köttfärsen som jag hade "glömt" att jag hade i kylskåpet så nu har vi köttfärssås till kommande matlådor den här veckan.

Den som trodde i sitt stilla sinne att jag kunde stanna hemma från "vakjakt" igår kväll har helt fel. Jag blev naturligtvis helt pirrig i kroppen och tog fram bössan och gav mig ut till ett jakttorn. Men rådjuren kanske visste att det var sista dagen för jag såg inga alls men det är alltid spännande ändå, av någon konstig anledning.
När jag kom hem så spelade Svante, Fredrik och jag TP och det är kul för alltid lär man sig något nytt. Fredrik har ju stenkoll på historia och det imponerar oerhört på mig. Han kan i stort sett allt när det gäller något som har med Sveriges kungar och drottningar att göra.

Näe, nu måste jag gå och lägga mig för jag ska ju jobba i morgon för ovanligheternas skull. KUL!
Tjoflöjt!

Inga kommentarer: