torsdag 26 februari 2009

Onsdag och torsdag.

Igår hände det saker i Stjärneberg!!! Det började med att Mia och barnen kom hit med hemmagjorda semlor och de var fantastiskt goda och söta! Efter det drog vi igång "sing star" som barnen har lånat av ett par kompisar. Mia och jag sjöng så det stod härliga till, konstigt att det inte var någon som kom förbi och ville skriva skivkontrakt med oss:-) Jag sjunger inte bra i vanliga fall men när min hals är som den är just nu lät det jävligare än vanligt, men roligt var det!!! Efter det gick vi ut och väntade på att Fredrik skulle bli färdig med skördaren så att han kunde börja med "vår" poppelhäck. Vi skulle kapa den så att den slår nya rotskott och förhoppningsvis blir tjock och fin. Inte var han färdig när vi kom ut men väl när Mia och barnen åkt hem. Så då drog Svante och han igång............bildbevis nedanför; Jag hoppas nu att den börjar växa redan till sommaren för det blev väldigt tomt men luftigt!
På kvällen städade vi ur bilen och sen skulle jag iväg på tjejträff. S kom och hämtade mig och vi åkte till T och där fick vi kanongod mat och smarrig efterrätt! Satt och pratade och diskuterade fram till klockan 23,00, jättekul. Sist vi träffades var i somras så vi hade mycket att prata om, (dock träffar jag dessa tjejer flera gånger i veckan, för de är lärare på skolan men då hinner man aldrig prata om "djupare" saker.)
Idag åkte mor och far, Fredrik och jag till Gamleby där vi träffade en arkitekt som ska hjälpa oss att rita lite på huset. Kul! Sen for vi till Hycklinge där jag bytte bil, igen......vad är det med mig??? Skäms nästan men vad då, det kan vara kul att ha något "annorlunda" ett tag. Färgen på bilen är supersnygg.....klarröd ! Fint går den och fräsch är den så varför inte....?
Nu hoppas jag att jag snart blir bra i halsen så att jag kan börja träna igen, det här går ju bara inte för sig! Lilla minsta jag anstränger mig så får jag värsta hostattackerna...BLÄ! Jag vill ut och gåååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååå!!!!!!!!!!!!!
Det är ju så härligt på kvällarna nu, ljust nästan till 18,00! Snart är våren här! VÄLKOMMEN!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Go´kväll!
Har inte du fått skivkontrakt än?
Men lugn,det Du får satsa på IDOL-09! Oliwer var mkt nöjd med dagen ändå,även om det hade varit kanonhäftigt. Så finna Ni är på "Kalas-bilden"! Nyår? Ja,nu måste du pigga på dej så vi kan ta tag i "gåandet" igen. Kram Mia

Anonym sa...

Hallå igen! Smög sig in några stavfel...Ett "det" och sen "finna",menade förstås fina...! M

Anonym sa...

Hejsan!
Ja, vi får väl ta och söka till Idol ihop:-) Hostan är fortfarande skit men jag mår annars rätt så bra. Bilden är från när vi var i Stockholm på sportlovet, innan Joe Labero. Kram på dig!