onsdag 4 februari 2009

Onsdag!

Fattar verkligen inte vart dagarna tar vägen. Jag som tycker att helgerna skenar iväg men det gör tydligen veckorna också! Har jobbat på Ekön, både tisdag och onsdag. Där händer det saker nu vill jag lova! Har stämplat träd så att Fredrik (JIPPI, han är där och kör nu:-), enkelt ska veta vilka träd han ska fälla och vilka han ska lämna. Sen har vi även börjat att riva receptionen, så nu finns det ingen återvändo, kul, kul! Även om det är kallt där ute nu så kommer det snart vara varmt och solen kommer skina från en klarblå himmel, som på bilden nedan.
Stegmässigt är detta jobbet toppen, kommer lätt upp i 13 000 steg, när jag är där, inte helt fel. Hönsen värpte SEX ägg idag, rekord! Det är två eller tre "grönvärpare" som är igång och jag bara älskar den färgen, lite åt det militärgröna hållet. Hoppas att jag fortfarande har någon som värper turkosa ägg för det är så häftigt med så många olika färger som möjligt.

Nu måste jag titta på Top Model, som jag slaviskt följer. Kan någon förklara varför jag tycker det är så bra, inte jag heller men bra är just vad det är!

Inga kommentarer: