söndag 22 februari 2009

Seg söndag!

I natt har det snöat ganska mycket och det ser jättemysigt ut ute. Igår var vi var uppe hos N och G och käkade och tittade på melodifestivalen , det var som vanligt gott, mättande och trevligt, tack! På grund av det blev det ganska sen frukost. Som vanligt på helgerna lyxar vi till det med ägg. Nu värper hönsen fem ägg om dagen och det är härligt tycker jag, de är ju så goda! (Och vackra!!!!!!!, eller hur!?) Efter frukosten tittade jag och Fredrik på en film "Tillbaka till framtiden" en rolig 80-tals film som håller än idag. Efter det fick jag ett litet ryck när jag såg att det var plusgrader ute, på med kläder på grabbarna och sen ut i snön. Som vanligt är det jag som tycker det är roligast med att bygga och leka i snön....men visst blev resultatet fint????
Nu är grabbarna i Fogelvik och Fredrik i Hultsfred och jag borde vila men bloggar i stället och tittar på hästhoppning på "burken". Jag som inte är hästintresserad tycker det är jättekul och spännande med hoppning. Extra kul när det är en svensk som vinner!!!!
NU, ska jag vila och jag får väl säga till mig själv; KRYA PÅ MIG!

Inga kommentarer: