torsdag 12 februari 2009

Snö......

Vaknade vid 04,40 i morse, snacka om att man vänjer sig att vakna en viss tid. Låg och tänkte på hur skönt det skulle bli att få somna om, då jag plötsligt hör ett muller utanför. Hmmmmm, vad kan det vara tänker jag. Hör det ytterligare några gånger innan jag somnar och tänker -kan det åska så här års?, ( och det vet jag att det kan för det har jag varit med om (har jag för mig om). När vi sen vaknar "när vi ska " och drar upp rullgardinen så förstår jag vad det var som mullrade......snö som rasar från taket. Jösses, vad snö! Jag som tänkte åka till jobbet och röja....känns inte bra. Så i stället blir det till att vara hemma med Elispojken, vilket inte är helt fel det heller.
Han är då fenomenal på att leka själv. Här neranför har han byggt en svävare och sitter och käkar chokladpuffar (OBS! världens sämsta och äckligaste "flingor" jag har sett och smakat, snacka om att göra allt för att barn ska få i sig så mycket sött som möjligt. Det var Fredrik och Svante som köpte det igår, jag skulle ALDRIG köpa något sådant.) Lägg märke till alla hans gosedjur. Det är noga med att de får följa med. Jag frågade vart han ska åka och då svarar han -Jag ska skjutsa Nasse och Clifford ( hans fantasivänner som han haft i två år) till deras skola. Okej, bra då vet jag!

Efter en stund ska han gå på promenad med sina hundar, ja, flodhästen får också följa med. Då gäller det att ha koppel på alla så de inte sticker iväg någonstans. Nu fick jag även reda på att hans gosedjur är hans barn och de ska på utflykt i skolan. Ja, fantasin är det inget fel på.



Ska snart ta på oss kläder och gå ut och göra en snögubbe. Måste ju passa på nu när det finns snö. Får väl vara glad för barnens skull.....



Inga kommentarer: