söndag 15 februari 2009

Sängblogg!

Tro det eller ej, jag bloggar från sängen, samtidigt som jag lyssnar på Markus Krunegård, min favorit för stunden! Ja, ja musikfavorit alltså, min riktiga favorit ligger brevid mig i sängen och är genomförkyld. Hörrö, krya på dig älskling!
Igår morse spånade vi om vi skulle göra något speciellt för barnen på "alla hjärtans dag". Då kom vi på den briljanta idén att överaska barnen med att åka till Busfabriken i Norrköping och sen käka på Mc Donalds. Vi ringde till faster och hörde om de också ville komma med så kusinerna fick träffas och leka och det ville de.

Det blev tre intensiva timmar på busfabriken, kan inte hjälpa det men jag tycker också att det är lite roligt att klättra omkring och busa med barnen. Stegmätaren tickade på som tusan, nästan så att jag tror att det blev något fel på den. Det känns så härligt att få ge barnen något sånt här i bland. I och för sig blev vi även väldigt sugna på Mias förslag om pulkåkning och korvgrillning i Fogelvik men då hade vi redan bestämt att vi skulle till N-köping.
Efter "busis" blev det hamburgare och då var Svante så trött så han nästan somnade. I bilen hem sen sov både S 0ch E, vilket är väldigt ovanligt.

På kvällen kom våra kära grannar, N och G, hit. Vi käkade nötryggbiff ,som om jag får säga det själv blev supergod. Kollade under tiden in melodifestivalen och jag tycker att det var ett bra startfält idag också. Fasen vad svårt att välja vilka som var bäst. Kul att se Lili och Sussie igen. Ska härmed erkänna att jag har TVÅ skivor med dem från 80-talet och att jag och en kompis diggade till dem en hel förfest.....för många år sen. De var ju jättebra då och jag tycker nog att deras låt igår också var helt okej!
Nu ska jag snart gå upp och käka frukost och sen ska jag ringa till Mia och höra om vi ska gå en promenad, ska försöka få med kameran och ta någon fin bild.
Vi hörs!

Inga kommentarer: