måndag 9 februari 2009

Intensiv dag!

Först till det "riktiga jobbet", röjer, drar ris och eldar gammal reception. Sen hem till höns och kanin (fyra ägg idag, dock inget från kaninen....än), och utfodring till dem. Sedan vidare till mitt "andra jobb" för mjölkning, två spentramp och en och annan sparkig ko-(jävel). Varför i hela friden måste gamla kor sparkas när de inte har någon anledning, jobbigt värre. Efter mjölkning, hem i ilfart, in i dusch, ut ur dusch, torka, torka håret. Rusa ut i I:s bil för att försöka hinna i tid till föräldrarmötet kl. 18,30, ja, vi hann! Trots snabba vändningar idag känner jag mig lugn och harmonisk och inte stressad alls, vilket är skönt. Väl hemma drar jag ut Elis andra tand och steker pannkakor och ägg till skridskoutflykten som Svante ska ha i morgon....................och nu säger jag go´natt och sov gott och vakna torrt, alla utom...................................

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag vet vem som inte ska vakna torrt. A.