tisdag 13 januari 2009

Tårtan!

Här kommer en bild på Isses fina födelsedagstårta...utan grädde! Han tycker nämligen inte om grädde och när det är ens födelsedag så ska man väl få bestämma själv, tycker jag i alla fall. Den ser kanske inte så god ut men det blev den och det är väl huvudsaken. Mjölkningen i Ljungbo går bra och dagarna bara springer iväg och det är ju skönt. Idag har jag även hunnit ut på en promenad med M och hennes barn. Vi drog varsin barnvagn, i leran, så det gav extra mycket motion vill jag lova. Stegmässigt har denna dag hittills kommit upp i 19 469 steg och det känns ju lovande. Bara i ladugården blir det runt 10 000 steg. Härligt att komma i gång med lite rörelse och med det går genast vågen neråt.... och det är ju tur det annars skulle man nog tröttna på att vara stegjägare. Funderar på att börja med någon gympa i Viken också men det får jag se om det blir av. Förr gick jag alltid på Korpens gympa men nu var det länge sen jag kom iväg på något. Hur eller hur så älskar jag att gå och det är ju "billig" motion, inte behöver man åka någonstans heller, utan det är ju bara att traska iväg hemifrån rakt ut i naturen.

Finns det några vackrare djur än hästar. Detta är Clifford och Starlight och de bor i Fogelvik och är I:s fina hästar. Jag sa ju länge att när jag blir 35 år då ska jag köpa en islandshäst men det var ju över två år sen jag fyllde 35 och än har det inte blivit någon. Och inte lär det bli någon heller för jag har ju ingenstans att ha den....Jag kanske ska köpa en när jag fyller 40 i stället???? Måste prata med I om jag kan ha den hos henne....hmmm!
Nu ska jag äta kvällsmat och ikväll blir det Top Model 11 och sen läggdags för att orka med morgondagen. Vi hörs!

Inga kommentarer: