fredag 9 oktober 2009

Bra dag igår.

Passar på att skriva ett litet inlägg nu på morgonen innan jag kör barnen till skolan.
Igår var en bra dag och det kändes som om jag skulle kunna göra vad som helst. Golv och tapetkillarna kom vid 07.30 och började med toan.
Jag åkte bort till postlådan med momsen som skulle iväg. Där mötte jag N och blev bjuden på kaffe och choklad- och jordgubbsmarmelad med bikarbonat i.......;-) N hade köpt en bok som visade på hur mycket man kan ha bikarbonat till. Vi skrattade åt många exemplar men nu gäller det att köpa hem bikarbonat på pall, för det lär gå åt mycket hos både hos N och mig. Man kan ha det till ALLT:-))))))
När jag kom tillbaka från min fikapaus var de nästan färdiga på toan och det blev jättefint!
Började sen laga mat och det blev lassange. Den blev jättegod om jag får säga det själv.

Hämtade grabbarna och kusin K var med hem en sväng, hans farmor kom dock och hämtade honom redan efter ca en timme så det blev inte så mycket "lek" idag.
Jag och grabbarna åkte och mötte upp Fredrik utanför MM i Viken och sen gick vi och beställde badrumssaker. Handlade lite innan vi åkte hem.

När vi väl kom hem fick jag värsta rycket och började vika tvätt. Konstaterade snart att grabbarna hade över tjugo strumpor som är UDDA, hur fasiken är det möjligt? Tänkte då att många måste nog ligga under fåtöljerna och soffan, så fram med dammsugaren och så började jag lyfta undan möblerna och storstäda. EN strumpa hittade jag!
När jag ändå var igång fortsatte jag att dammsuga och sen även skura golvet.....Klockan var nästan 22.00 innan jag var färdig. Var en aningens trött i kroppen då. Trodde då att jag skulle sova gott av ren utmattning men inte...hade så ont i ryggen hela natten att jag vaknade hela tiden. Synd!
Näe, nu måste jag hitta kläder till barnen.
Hej så länge!

Inga kommentarer: