måndag 26 oktober 2009

Måndag.

Nu är det måndag och grabbarna har höstlov. Vi kommer precis utefrån, har "snyggat" till ute hos hönsen, matat dem och kaninen, städat i växthuset, planterat ljung och gått "enda" bort till postlådan för att hämta posten....shit vad jobbigt det var! Jag blir helt slut av fysisk aktivitet och magen gör ont på ett inte allt för normalt sätt. Men det är så underbart skönt ute och härligt att andas frisk luft.
Frderik längtade tydligen också efter frisk luft i torsdags då han "råkade" vända skördaren på fel ställe. Se så fint den sitter, det krävdes ytterligare en skördare och "blockning" för att få upp den men upp kom den och nu tutar och kör han igen. Jaha, vad har hänt mer då? Helgen har varit lugn, rastlös men ändå skön. Fredrik har hjälpt till att stycka älg så nu har vi fått massor av fint kött och färs att lägga i frysen, tack snälla N och G.
Igår när Fredrik hade åkte på flygkurs så ringde Mia och hörde om vi ville komma ner till dem och fika......behöver jag säga att jag nästan sa JA innan hon avslutat meningen. Sååå skönt att komma hemifrån en stund och umgås med trevliga människor. Tack snälla Mia och Andreas!!!

Ville passa på att visa den här bilden på en gris som simmar, det var den pappa och jag motade när den var på väg från Horsö. Ser ut att vara skotthåll, va? Men vi lät den löpa och det var kul att se den på så nära håll.

Nu ska jag snart laga till någon mat, kanske ska prova köttfärssås idag (från "min" älg) det är bäst att jag fixar det INNAN barnen börjar skrika -JAG ÄR HUNGRIG, för då jäklar ska det minsann gå undan.
En sista sak....jag är i vecka 40 nu! Men räknar kallt med att gå över tiden, så vi får se vad som händer.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Carro!!

Det var en ordentlig fastkörning, den bilden gillar nog markus att se!

I dag åker jag till Finland, så tråkigt att ni inte kan följa med i år, men så går det när man ska avla fram nya generationen!!

Ha det så bra och se till att föda på Halloween!!

Puss o kram!
Malin

Lina sa...

Hej Malin! Gissa fem gånger hur gärna jag hade viljat åka till Finland.......!
Är så otroligt rastlös nu så jag vet inte vad. Lite jakt skulle nog muntra upp mig. Bara ett problem, jag kan knappt gå...
Ha det så kul och hälsa till de jag känner, jag ska tänka på er buhääää:-(
Puss, puss!