fredag 30 oktober 2009

Nu är det fredagsmys....

....och mannen och barnen lagar mat åt oss. Marinerade bitar från "mitt" vildsvin, klyftpotatis och sallad, mums det ska bli sååå gott.
Idag ni, gott folk, har jag gjort.......................INGENTING! "Bara" läst och legat på sängen och halvsovit. Barnen har lekt tjuv och polis och då vet alla som har barn att det inte är så lätt att sova med tanke på att de tillbringade den mesta tiden av leken i vårt sovrum och i min säng.
De har mer eller mindre "klättrat på väggarna" och jag vill så gärna vara ute med dem och gå promenader eller fixa i trädgården och hos hönsen men är totalt orkeslös. Värdelösa jag!!!
Som tur var är de snälla och har en viss förståelse för hur läget är.
Men förhoppningsvis kan jag bli "mitt gamla jag" sen och det längtar jag efter och det gör nog barnen också.............!

2 kommentarer:

Mia sa...

Go´kväll vännen!
Härligt med frdags-mys! Och bli ompysslad... Här är det ungefär som reklamen om fredags-mys (på 4:an,hon som sover...).Tänker massor på dej,och det häftiga du har att vänta...Hoppas det blir snart! Ja,det var så trevligt när ni var här,att få prata med dej (även om det inte var nån lugn och ro!). Ha en fotsatt härlig helg!
Kram Mia

Karro sa...

Tack Mia!
Du är så go, ha en trevlig helg, kram K.