söndag 11 oktober 2009

Det går inte...

...att lägga in bilder längre, hur gärna jag än vill. Har provat mängder med gånger men nej då.
Tråkigt värre!
Kan i alla fall berätta att vi var på ett jättefint dop igår. Det var lilla sötnosen Alvar som döptes. Dopet hölls på Björkö, uppe på berget i ett strålande höstväder och med alla vackra färger i naturen.

Början på den här dagen var väl inte den bästa för jag somnade så sent i natt. Låg och läste och försökte sen sova men det gick bara inte så det var bara att tända igen och fortsätta att läsa. Släkte lampan när jag läst ut boken jag höll på med klockan 03.00, phu!
Var rätt så trött och seg i morse men sov någon timme efter frukost så sen blev det bättre, tack och lov.

På eftermiddagen var vi och skjöt in våra bössor. Jag skjöt ETT skott, på hundra meter, och det satt "mitt i prick" så jag var nöjd och gick hem sen (för att få lite motion).
När jag kom hem tog jag fram en bytta för att plocka äpplen i (till älgarna) och om det var någon som såg mig då fick de sig säkert ett gott skratt, för jag låg på alla fyra och plockade äpplena. Det var stört omöjligt att böja sig ner och plocka som man normalt gör med den gigantiska magen jag har, höll på att svimma när jag böjde mig framåt, så "på alla fyra" gick mycket bättre.
Nu hoppas jag på att det inte regnar i morgon bitti, för i så fall ger jag mig inte ut på älgjakt.
Nästa helg blir det jakt i skärgården både fredag och lördag...åhhh, så kul. Om inte bebisen vill dyka upp innan förstås, för min del så far h*n gärna komma nu, (är nu i v.38).

Inga kommentarer: