tisdag 13 oktober 2009

En älg!

I går blev det ju ingen älg för någon av oss, jag såg ju dock två stycken ute vid Åbäck, tio minuter över sex (man fick skjuta till klockan 18.00). Det var två tjurar med horn! Här ska jag sitta i morgon, om jag får, tänkte jag.
Jag var på plats 16.20 och ca: en halvtimme senare kommer de stiliga älgtjurarna ut, bakom mig. Fick lite tid på mig att sätta på hörselskydd och ta ett ordentligt stöd, för de skulle först över Björnvarpsvägen och sen följa "viltväxel" i tjugo meter, bakom massor av eksly. Först ut på "mitt" gärde kommer den största ( med dessa gigantiska horn;-) och jag sköt på ca: 50-60 meter.
Den andra "stackaren" sprang omkring, stod stilla och pinkade och undrade vart kompisen tog vägen. Han stod BREDSIDA på 50 meter länge.......! Men det räcker med en älg åt gången, va? Nåväl, jag vill tacka G och vår granne C som hjälpte mig att ta ur, har ju liiiite svårt att stå böjd.
Hoppas nu bara att bebisen inte blir hörselskadad av detta men med tanke på att jag hade FYRA lager kläder, skin, fett och tarmar över bebisen så tror jag inte att det är någon fara.
Kul var det i alla fall!
Nu ska jag duscha och se om jag kan sova gott inatt. Nu får det vara färdigjagat för min del, innan bebisen kommer. Sen tar vi nya friska tag!
God natt!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Grattis Karolin, snyggt jobbat!

Hälsar svärfar och svärmor

Lina sa...

Tack! Det var roligt som tusan.
Ha det bra.
K.