torsdag 15 oktober 2009

Härliga kor!

Finns det några häftigare djur än kor egentligen? Denna kossa matade jag med FYRA äpplen åt gången och hon åt nog över tjugo äpplen innan JAG tröttnade. Var tvungen att hämta kameran och ta några bilder på henne, KOol va? Idag har varit en ganska rastlös dag. Detta åtgärdade jag i och för sig med att gå upp till N och G och dricka kaffe och prata, tack för att ni finns!
Hämtade sen barnen på skolan och nu har vi gjort pizza och även hunnit med att provsmaka den, GOTT! Fredrik har ännu inte kommit hem men han skulle försöka komma liiiiiiiite tidigare idag. Det blir ofta sena kvällar för honom och han är sällan hemma före 20.00.

På tal om kor så börjar jag nu känna mig lite "klavningssjuk", visst det är minst två veckor kvar men jag känner i kroppen att det närmar sig. Får sammandragningar, känner ibland att jag vill "ta i" som inför en krystning. Men som sagt än är det inte dags och det drar nog in i November innan det kommer igång ordentligt och som tur är så har "vattenkalven" inte gått än:-)))))) Om detta skulle ske hoppas jag innerligt att Fredrik är i närheten för då tror jag det går snabbt.....!
Ja, det är ju bara att vänta och se men spännande är det hur eller hur!

Inga kommentarer: