onsdag 25 maj 2011

Tjing tjong!

Dagarna går i raketfart och allt känns bra. Kan väl säga så mycket som att vi kanske kan kalla oss bönder igen, även om inte allt är klart på pappret. Har i alla fall skött djuren i snart två veckor (i L) och det är både konstigt och ROLIGT, väldigt blandade känslor. Jag sköter djuren på morgonen efter att jag har lämnat av sötnosarna på skola och dagis och sen har det blivit lite blandad kompott, kollat över skogen (efter toppbrott och granbarkborre), trimmat, röjt, plockat sten, harvat mm.
Fredrik är iväg och hugger om dagarna och vi "gör ladugården" ihop med barnen på eftermiddagarna. Nu kanske ni förstår varför min motion (gympa och gång) och har legat på hyllan denna vecka. Nästa vecka måste bli bättre motionsmässigt, törs inte tänka på vågen på VV i morgon:(((( Svea på föräldrarmötet förra veckan. På vilken skola kan man "lämna in" barnen hos förskolepersonal som ser till dem medans föräldrarna är på föräldrarmöte???? Jo, på VÅR skola med denna fantastiska personal vi har. Ni är BÄST!

Min älskade vän!

Jag kollar in när Svante kör traktorn (Görans Valtra) med stengrepen och med Svea sittandes i barnstolen (ordentligt fastspänd) medans Fredrik plockar sten.

Rebecka och Mikaela hjälpte till på festen i lördags. Malin, den lilla pärlan!


Maria lyssnar på ett tal om henne. Sötnos!

Söta Malin får höra "ett och annat" och är glad att "brottet" är preskiberat;)))))))Jag kan nästan lova att detta är världens lyckligaste "rockstar". Åh, balla, balla!!!!


Finaste, finaste syssling!2/3 av bandet som spelade i lördags och som även ska spela på min fest i november. Daniel på trummor är vår "sommargranne i affären" som jag skrivit om någon gång tidigare (som vi bla. käkade våfflor hos i somras:)


Nu vet ni kanske liiite mer om vad som händer här om dagarna. Svea som "bara" skulle vara 15 timmar per vecka på dagis, och det tack vare råd av min kurator, fick helt plötsligt bli "ett riktigt" dagisbarn på nolltid (vilket har stärkt Svea oerhört mycket om jag får säga det själv). Nu är det läggdags för mig, go´natt!

Inga kommentarer: