söndag 1 maj 2011

Mest bilder...igen!

Lördagen tillbringade vi med att sätta potatis, Svea lekte med kaninerna och sen åkte vi till Björkö och firade min svåger Magnus som fyllde 40 år. Som vanligt är det jättekul att få komma till Christel och Magnus för han bjuder ALLTID på suveränt god mat. I går var det råbiff till förrätt, grillat till varmrätt och smördegsinbakad camembert med hjortron och glass till efterrätt, mumma, så jäkla gott!
Hade en mycket trevlig kväll, TACK! Svea gosar med sina små vänner!


Söta va?





Stora maskiner till hjälp, som vanligt!


Far och son är lika intresserade av vad som händer.


Elis hjälper till att sätta potatis.


Provade lite olika sorter, bla denna som ger blå-lila potatisar.


Köra skottkärra var roligt!






Var hos Mia och hon fixade mig i håret och la en make up, TACK Mia!!!


Magnus fixar käk!



Samling i köket på Björkö.




Ikväll så har Mia och jag varit ute och gått, gick en ganska lång sväng runt Härad.


Mötte fyra små sötnosar (kalvar) på vägen som vi motade in till deras mammor som stod och skrek efter dem.


Ikväll har hela familjen varit ute och "promenerat" med bilen. Såg inte mycket vilt och det är trist. Rådjurstammen som var på väg uppåt har verkligen tagit stryk av de två senaste vintrarna, inte kul alls:(


Nu blir det som vanligt, te och macka.


Jag vet inte om det inte funkar att lämna kommentarer längre, för jag har inte fått några på länge, och DU Pia skrev ju på "fejjan" att det inte gick. Är det någon som vill prova att sända iväg en vore det kanon.


Trevlig kväll på ER där ute!

4 kommentarer:

Anonym sa...

.....kunde inte skriva till nån av mina bloggande vänner förrens sent igår kväll!!!
Men nu verkar de´ gå igen!!!!!! :o))

Jag har oxå köpt Blue Belle-potatisar! Ska bli kul att se va´ de´ blir av dom!
Annars e´ Amandine min absoluta favorit!!!!!!!!!

Vi har inte märkt av att de´ blivit en mindre rådjursstam, tror jag. Tycker att vi har ett ganska bra antal ute på Snåret! Vackra djur!!!!!

Ha de´ gott så hoppas jag att "komenterandet" tar sig igen!!

Kramar Pia

Anonym sa...

Det var så länge sen jag var här - men gisses så stor Svea har blivit! Härliga vårbilder - och lite avis blir man¨på er som inte jobbar hela vackra vårdagarna...
La märke till att du behöver uppdatera startsidan, det står att S har knapp. Så är det väl knappast?
//Kram Sara E

Lina eller Karro-det är jag! sa...

Jag vet Sara! skulle uppdatera förra veckan men den texten jag la till fick inte plats och då visste jag inte hur jag skulle formulera om allt så, då struntade jag i det;) Men det kommer, tycker bara så mycket om den texten som står där för den sammanfattar allt som varit. Men jag får väl ta och lägga in den i ett inlägg så den finns kvar där.
Härligt Pia att ni har rådjur, jag hpppas bara det beror på vårtrötthet (hos rådjuren), att det därför jag inte ser några;)
Kram på ER!

Mia sa...

Fina bilder Karolin!
Jag kollar ofta men är dålig på att kommentera-förlåt...... Kramelikram