lördag 28 maj 2011

Varit på dop.

Idag har vi varit på kusin KIDs dop i Tryserums kyrka. Som vanligt kan jag inte gå in i den kyrkan utan att tårarna sprutar. Jag fattar inte varför men får så härlig känsla i kroppen när jag är där. Dopet var fint och familjen Angland så söta.
Efteråt var det middag på Ekbacken och allt var så gott. Satt brevid barnens kusiner Oliwer och Alex och vi hade jättekul, svårt att förstå att de är vuxna nu.
Svea hade inte sovit middag så hon höll på att somna i sin stol och då tog farfar upp henne och hon somnade i hans knä.
Åkte sen hem och bytte om och gjorde ladugården i L.
Nu är vi mätta och belåtna och det blir nog en tidig kväll i kväll. Här kommer bilder från idag! Svante fixar frisyren på syrran. Vax och tuppkam. Titta säger Svea och pekar på sin nya frisyr. Snyggt va?




Svante med storkusinen Alexander.


Fredrik och Öjje!

Svea håller för öronen.

Elis sötnos.

Svea i sin fina klänning som hon fick av Becka och Ela förra sommaren.

Huvudpersonen för dagen.

Alex.

Nu somnar jag nästan....

Trött....

ZzzzzZZZZzzzzzzz!

Svea är med till ladugården i finkläderna.

En inblick i vår nya värld!

Förrut pratade Fredrik om allt han skulle göra i morgon, vältra, hämta ved mm. Jag tänkte att vi (familjen) kanske kunde umgås liiiite, det är ju i alla fall mors dag. När jag lite fint frågar honom: vet du vad det är för dag i morgon???? Så svarar han: Ja, SÖNDAG......så jag räknar inte med att bli något firad (i och för sig så brukar vi inte fira men lite roligt svar var det ju i alla fall:)

1 kommentar:

Anonym sa...

Härliga bilder Lina, man kan knappt tro att det är sant! Grattis på Mors Dag