söndag 12 maj 2013

Äntligen!

Så har det då äntligen blivit lite värme. Jag och Svea har fixat och städat på altanen samt planterat lite blommor.
 
Fikapaus i Liljestad. 
Far och son.
Så här fint blev det, tvätta golvet får vi göra en annan gång :)
Tog en liten fisketur till vårt "sommarställe" vid Rånen.

Vilken liten fining!
 
Nu är det söndag och jag fick aldrig iväg detta inlägg igår.....

Idag har jag lagt 3 (kanske 4) hönor på ägg, hoppas verkligen de vill ligga kvar.
Svante och Fredrik är i Nora och harvar och sladdar med varsin traktor. Elis, Svea och jag stack till Viken och tog första sprutan mot TBE (tack Isabelle för tipset!).
Ska försöka komma ut på en löparrunda ikväll, nästa måndag är det ju Vårruset :)
Nu middag!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jag håller med - det är helt underbart med värmen! Jag ska också plantera lite vid uteplatsen, men har inte kommit så långt än. Hur går det med växthuset? Kram Isabelle

Mia sa...

Fina bilder! De är verkligen så lika, far och son...! Mysigt med "sommarstället", var det råttfritt? Kommer gärna förbi någon varm kväll i solnedgången! Jo, du...det drar ihop sig till måndag! Kram

Lina eller Karro-det är jag! sa...

Växthuset??? Ha, ha, ha! Isabelle, det kommer säkert inte bli något med det i år heller ;) Men jag får fixa där det går, kram!

Ja Mia, det var ok på sommarstället ;)
Vi får mysa där i sommar, absolut!
Kram!