tisdag 7 maj 2013

Ny baddräkt, träning och barn.

Jo, jag har faktiskt köpt en ny baddräkt, den gamla hade jag för sista gången när vi var i Österike. Jag gick omkring med den hela dagen och kände mig nöjd men när jag fick se mig själv i spegeln inne på toan höll jag på att få en chock......den var gammal och sliten och hade blivit GENOMSKINLIG......hur roligt var det på en skala? Inte konstigt att alla glodde så mycket.....resten av dagen gick jag med en handduk runt mig när jag var på "land".....den hamnade i en papperskorg på badhuset efter vi badat färdigt :)
 
Anledningen att jag har köpt en ny är att vi ska till ett badhus med barnen i helgen :) Min nya dräkt skiljer sig lite....det är ett linne och en badkjol.....kanske kan ta en bild någon dag :)
 
 Kom även iväg på Cissis easyline :) Sprang först 20 minuter på löpbandet och svetten rann (som vanligt).
Fredrik är i Nora och sprider gödning, så jag är ensam med hus och hem (också som vanligt) men nu är klockan 20 och han var på väg hem (satt i traktorn)...nu ska jag läsa för grabbarna, det låter som de håller på att slå ihjäl varandra....gud vad jag tycker illa om när de slåss.... :(

4 kommentarer:

Sara sa...

Vad kul med din baddräkt...eller inte!
Har gjort något jag inte gjort på länge, har bokat easyline tills imorgonkväll och funderar på Sannas spinning/shape up på fredag. Har barnvakt imorgonkväll i alla fall. Härligt med vårbruk, blir inte någon tid tillsmmans med Mattias, de harvar och sår i Gloo så han är hemma de få timmar han sover. Det är verkligen dubbla känslor det här med vår.
Ha det bra!

Lina eller Karro-det är jag! sa...

Jag älskar Sannas fredagspass men kan tyvärr inte gå på det på fredag :(
Ja, vad kluven man är till vår och sommar när man vet att det blir så mycket mer jobb för männen och att det atomatiskt betyder att vi måste se efter barnen.....
Vi kanske kunde hitta på något kul ihop i sommar?
Ha det gott Sara!
Kram!

Filosofie sa...

Ha ha, ha ha. Din baddräktshistoria har jag inte hört tidigare. Nästan lika kul som när du var på konsert med uppknäppt blus.. Kram

Sara sa...

Låter som en bra idé att vi hittar på lite i sommar, även om jag jobbar fram till v 29 så har jag en del lediga dagar :)
Nu ska det åkas med mat till Gloo
Kram