onsdag 22 maj 2013

Onsdag.

Lusten att blogga och motionera har fått sig en törn.....Vet inte vad det beror på, många faktorer som spelar roll men som ni vet går det ju i vågor med båda, rätt vad det är bloggar/tränar jag varje dag igen :)
 
Var ju i Norrköping i måndags och sprang VårRuset och det var en alldeles underbart varm kväll. Sprang på en tid jag är jättenöjd med och umgicks med goa vänner. Tyvärr pallar inte min kropp med asfalstslöping, så jag var grymt stel i kroppen igår.
Idag ska jag åka till HB och träna också, det blir spinning/easyline så visst, lite rör jag på mig ändå och framförallt så rör jag på mig MYCKET mer i mitt dagliga arbete nu när snön är borta och man kan jobba mer ute. Ett par gånger i veckan brukar jag ju också sopa foderbord, ha ut några säckar mineralfoder (25 kg styck) och lägga ut saltstenar (10 kilo styck, brukar ta två åt gången) och det ger ju också lite svett i pannan ;) Försöker även dra igång röjsågen då och då :)
 
 Två av mina gullungar!
Härlig kväll på VårRuset.

Inte blir man ett dugg glad när man tittar ut genom fönstret heller, grått och kallt!
Fredrik har nu sått färdigt och i förrgår körde han till klockan 01.00 för att få fröna i backen innan regnet kom. Han är duktig min man :)
 Nu har nya pressen kommit hem också, kanske kan ta med kameran och ta en bild på den så ni får se, alltid finns det väl någon som är intresserad av maskiner ;)
Nu måste jag "rusa",
vi (kanske) hörs :)

4 kommentarer:

Sara sa...

Jaa du det där med träning. Nu har jag lite ont i ett knä törs inte riktigt träna och gå promenader som jag var så sugen på att göra, typiskt.
Vi har också en ny press som står och väntar på att få komma igång, Matti var på kurs förra veckan. Än så har inte alla frön kommit i backen och Matti är lite irreterad pratade om att han skulle så vall på det som är kvar. Jäkla väder känns inte som att det blir någon sommar i år, hoppas jag har fel. Har "sen" semester börjar v29 så då måste det vara varmt och soligt.
Kram

Filosofie sa...

Tycker det låter som du tränar lika mycket som vanligt! Så duktig du är. På fredag ska jag till Gamlebygymnasiet och presentera mig för personalen. Puss

Lina eller Karro-det är jag! sa...

SARA-Ska vi försöka komma iväg till G-by och gå trollstigen någon dag i sommar (har pratat med Lotta om det också). Så tar vi med fikakorg och myser på Garpeberget med barnen?
Vi skulle kunna träffas och gå någon runda också....när våra män jobbar ;)
Kram på dig!

Sofie!- Vad kul för dig att hälsa på, på skolan. Heter det inte Valstadskolan alls nu för tiden?Och finns det ingen som säger Lantan heller? Du får ringa dina syrror om du får några problem? Hi, hi.
Träningen idag gick kalas och jag svettades som satan, och vikten håller sig på bra nivå fortfarande och det är ju huvudsaken ;) KRAM!

Sara sa...

Trollstigen har vi inte varit vid någon gång, låter roligt.
Absolut så får vi ta och gå tillsammans, mycket roligare då!
Kram