torsdag 30 maj 2013

Redan torsdag!

Hoppsan vad hände med den här veckan, vart tog den vägen? Vädret fortsätter att vara "trist" och nu vill vi verkligen ha sol så vi kan börja slå ordentligt. Fredrik har hållit på och smörjt, bytt olja och putsat på traktorena och slåtterkrossen i två dagar nu ;)
 
Jag har skött ladugården, har fått sopa foderbordet mer än jag brukar då det har varit med jord i några av våra balar. Vi tycker verkligen inte om grisar som bökar i vallen och som gör att det kommer med "skit" in i balarna (som i övrigt är jättefina).
Har även hunnit att trimma både i Härad (hos svärfar) och i Liljestad, det är så kul!
 Fredrik och Svante slog några strängar igår för att ha för att prova att köra igång nya pressen. Får väl se vad det blir av det idag, det ser fuktigt ut ute och regnet hänger i luften.

 Igår kom jag iväg på ett pass på HB. Ordinarie tränare var inte där så vi hade Jessie i stället. Först en halvtimme spinning, där musiken var jättebra och så roligt att göra lite andra saker på cykeln än vi brukar. Bilden ovan visar en "maskin/station" man håller i handtagen och lyfter upp knäna eller håller benen rakt ut. Ser kanske inte så jobbigt ut men det är det :)
Efter det blev det en halvtimmes easyline som också var lite annorlunda mot vad jag kört förut. Först tre maskiner, sedan paras ihop två och två, där man först höll varnadra i händerna och gjorde tio knäböj, efter det ner och göra plankan och "hive fivea" varannan gång höger hand och varannan gång vänster hand mot varandra (tio gånger) och därefter upp och stå mot varandra och göra tio utfall och till sist 30 sekunder "idioten" då man rusar med fötterna allt vad man kan, och åter efter det tre maskiner och så höll vi på i en halvtimme. Behöver jag säga det att jag svettig efteråt MEN åhhhhh så kul det var. Märker det att jag tycker ett pass är mycket roligare då det är lite "tuffare". Var lycklig hela dagen igår :)
Nu är det bäst jag slutar och skjutsar barnen till skola/dagis.

Inga kommentarer: