fredag 31 maj 2013

FREDAG!

Men så underbart! Solen skiner och det är 22,1 grader varmt ute och jag är klädd i kjol och linne (kors i taket). Idag har jag inte gjort överdrivet mycket men det är skönt det med! Morgonen började på det vanliga stället, i ladugården. Djuren fick smaka på lite nypressat ensilage (dvs. grönt gräs....undrar hur deras magar reagerar;) Balarna pressades ihop i duggregn så de var väldigt blöta ;) Nåväl, efter det, det underbara förmiddagskaffet med Fredrik. Vi började planera husbygge och det vore fan om vi inte ska bo i Liljestad inom två år :))))))
 
 
 Igår kom 7 sötnosar fram....idag återstår inte så många då katterna här omkring är duktiga på att äta kaninungar....:(
Men jag fångade en som jag tog med till förskolan när jag hämtade Svea, tror ni det var uppskattat!???

 Jodå, visst gick pressen och de var ute från Häggbergs för att finjustera, saker och ting.

 Första (lilla) balen tittar fram. Fredrik ser ut att komma skjutandes ur en kanon när han hoppar ur traktorn :)
Vad har mer hänt?
Jo, jag var på ett underbart pass på HB, för "SuperSanna". Hade faktiskt ganska mycket träningsvärk efter onsdagens pass (äntligen) så jag var ganska "mör" i benen. Rätt kul att det var ganska mycket utfall på Sannas pass också :) Underbar musik, bland annat Håkan Hellström och Coldplay och det gör livet lättare :)

Var ute och tittade efter gris igår kväll men såg ingen. Vi vet dock att det finns då vi har sett deras trynen i vårsådden......

Förut kom glassbilen hit och gissa om jag hade en lycklig dotter här. Vi köpte glass för 410 kronor och när vi kom in säger Svea till mig -Vi säger inget till pappa! Ha, ha, ha....lite svårt att gömma tre paket glass/mazariner :)
Ha en skön kväll gott folk!

Inga kommentarer: