fredag 12 februari 2010

Fredag!

Igår kväll var jag hos Mia på "Me and I"-party och det var härligt att få komma hemifrån lite. Köpte en klänning/tunika med äpplen på och en klänning med samma äpplemönster på, till Svea så vi kan matcha varandra. Grabbarna fick varsin turkos jacka, jättefint. Köpte inget åt min man för det fanns inga herrkläder. Ska bli roligt när de kommer hem, kläderna.
När jag och Svante, som också var med, kom hem, hade den här lilla damen dragit upp sin sond alldeles själv och var vansinig. Tänkte för mig själv att det är nog inte sista gången hon gör det.Har märkt att hon har börjat "hålla på" mer i ansiktet med händerna nu än förr och att hon irriterar sig på tejpen som säkert kliar ganska mycket. Hon var alldeles sårig under tejpen, stackarn, så nu bytte vi sondsida för att vila hennes högra kind.

Idag har hon varit lite slemmig i halsen och hon spydde två gånger vid 08.00-målet. Inte så konstigt med tanke på att hela övriga familjen har varit "sådär" i halsen den senaste veckan.
I och med kräkningarna mår jag genast dåligt, vet inte varför och min kurator säger att det är normalt (!???!!) att jag känner så. Ser genast en massa konstiga fel på Svea och oroar mig. Ringde till Fredrik (som hugger här i Stjärneberg) och han peppade mig så nu mår jag genast mycket bättre. Ringde även och pratade med mamma så nu är det helt okej igen. Tack och lov!


Så här gosig är Svea när hon ska sova. Hon bara kurar in sig i snuttefilten och somnar.
Ha-ha-ha! Kolla in Elis i bakgrunden, han är verkligen en liten "spillevink".
Nu ska jag äta lite mat och prata med mannen som kom in för lite lunch.
Vi hörs!




2 kommentarer:

Mia sa...

Hej på dej!
Tack för trevligt sällskap igår! Ja,vad härligt med de nya kläderna,jag köpte oxå matchande-prinsesskronor på.
Ja,det lär säkert (tyvärr) bli fler incidenter med sonden,klart hon måste testa...Tur för henne att hon är så himlans gosig,man kan ju inte bli sur på en så´n liten go´bit! Å vilken underbar "jamis",visst blir man nostalgisk av "fem myror..." Ha en härlig helg vännen!

Lina eller Karro-det är jag! sa...

"Jamisen" är ju Mathildas, känner du inte igen den?
Tack själv för igår!
Nu blir det bad igen med härligt badskum!
Kram, ha det så trevligt i morgon på tjejmyset.