onsdag 17 februari 2010

OS-GULD!

Yes, OS-guld igen! Åh, man blir så glad, både för sin egen skull och även för dessa duktiga idrottare. Det är svårt att förstå vad mycket träning det ligger bakom dessa framgångar (och även motgångar), hur många timmar de kämpar innan och mellan alla tävlingarna. Jag som gnäller ibland att det är jobbigt att träna när det är mörkt och tråkigt väder...........
Grattis Kalla och Ferry!!!!
På tal om träning så lyser den med sin frånvaro här hos mig. Men nu har jag gått med i en stegtävling igen, genom skolan, så nu gäller det att komma igång så vårt lag vinner. Måste bara komma ihåg att hämta ut stegmätaren på skolan idag för tävlingen började i måndags och jag blev visst lagledare i vårt lag.
Kan ändå (utan träning) rapportera ett minus på vågen idag. Det blev ett minus på 0,8 kg sen förra onsdagen. Kan det bero på att jag har slutat äta godis månne??? För lite fikabröd "pillar" jag i mig ibland (på helgerna och igår när barnens farmor fyllde år).
Viktkurvan ser ut som följer;
Startvikt: 85,3 kg
v.1 -2,1 (83,2)
v.2 -03 kg (82,9)
v.3 -1,0 (81,9)
v.4 +0,2 (82,1)
v.5 -0,8 (81,3)
Visst går det lite trögt men jag räknar med att det kommer bli bättre när jag kommer i gång med promenaderna (om det slutar snöa någongång!!!!). Det är därför jag har lagt in två sommarbilder för att verkligen se att det kan vara grönt ute. Men egentligen tycker jag att detta väder är mycket bättre än "slask" och då gör det ju inget om det är tio cm eller en meter snö...förrutom för de som hela tiden måste ploga snö....Hej Göran!!!!!
Igår var vi som sagt och gratulerade barnens farmor som fyllde år och då fick Svea en jättesöt mössa som farfars syster virkat. Matchade verkligen klänningen hon hade på sig (som hon fått av min vän Rosa med familj i Kalmar).
Nu ska jag göra köttgryta och även ringa till mamma och höra hur läget är på Björkö.


Jag och Svea poserar.



Hej så länge!

P.S Kom just att tänka på det att jag har ju trots allt gått ner FYRA kilo på fem veckor och det är ju faktiskt inte så himla dumt ändå. Nu ska jag satsa på att snart få se en SJUA i början. Det "knepiga" är att jag måste tänka på att äta ordentligt trots allt, i och med att jag fortfarande (mer än någonsin) pumpar mjölk till Svea. Det vore katastrof om jag sinar nu när vi inte har börjat att ge henne något tillägg än.... D.S


4 kommentarer:

Malin sa...

Gud vad söt hon e i sina flickkläder :) Håller med dig om snön, nu vill vi ha vår så att man kan ta sig ut med barnvagnen:) Ni får gärna komma på besök någon dag framöver :) Fyra kilo på fem veckor e ju bra, man ska ju satsa på ett kilo i veckan ungefär så det e ju kanon:) Kram

Anonym sa...

De där sommarbilderna känns ju helt overkliga!
Märkligt att du hade klätt på Svea den där klänningen som passade så bra ihop med den söta mössan! Du har nog ett sjätte sinne...
Fyra kilo är ju jättebra! Jag bara mofsar i mig, och går åt fel håll.
Stoppa ner Svea i vagnen och kom och dra med mig på promenader!
Kram Nettan

Mia sa...

Grattis!!!
Det är ju kanon-bra viktminskning Karolin!
Helt rätt enligt V.V! Så kul med stegräknare,vi har inget sån´t på jobbet nu.Man blir ju supertaggad!
Hojta om du vill ha sällskap,jag kommer! Vilken fantastiskt söt klänning Svea hade.Och bilden på grabbarna känns ju häftig,knappast nytagen...med tanke på vädret...Åh,vilken ros!!!
Kram vännen!

Niklas sa...

Vilka mysiga sommarfoton! & jisses va´ jag längtar dit känner jag nu!!!!

Din viktminskning e´ ju faktiskt skitbra, på ren svenska! Jag e´ SÅÅÅÅÅÅ avundsjuk! ;o)

Sicken lite läcker tös ni har.....för varje gång du lägger in nya foton så blir jag mer & mer "tagen" av denna lilla goding!!! Dessa ögon! WOW!!!

Ha det gott nu & hoppas att ni blir mindre insnöade denna omgång av denna JÄVLA (sorry svordomen) snö!!!!

Många kramar PIA