tisdag 23 februari 2010

Mjölkallergi!

Jaha! Då var det klart (redan i går middag men jag har inte orkat skriva tidigare) Svea är mjölkallergisk! Hon reagerade på pricktesten för mjölk och det kändes så skönt att äntligen hitta ett fel, missförstå mig rätt, tack. Tänk om det helt enkelt är därför hon slutade att tutta, för att hon fick ont i magen eller att det började klia i munnen (läkarna trodde tom att det inte var helt omöjligt) och att det kanske är därför hon "bara" tar 20 ml när vi försöker med flaska. Nu har vi kört med en jätteäcklig mjölkfri ersättning som kallas "Nutte" (det var väl det du menade Pia?) Men ska få hemleverans om en vecka på ett nytt mjölkfritt pulver som smakar bättre och som vi då kommer prova att ge henne i flaska.

Jag äter nu mjölkfritt för att fortsätta ge henne min mjölk men ska idag höra med ronden om jag verkligen ska fortsätta nu när det verkar funka med "Nutte". På bilderna ovan ser ni hur hon såg ut i fredags efter provmatningen av BS, flammig av alla utslag.

Nu väntar vi på ronden så jag hoppas att de kommer snart så vi får åka hem.

Är så trött har inte sovit alls bra när vi har varit här, kanske fem sex timmar på två nätter...inte bra!

P.S Sara.E till dig vill jag säga att dina råd och förslag har hjälpt mig MYCKET under den här tiden, så jag tar gärna i mot dina tips! Kram! D.S


8 kommentarer:

Niklas sa...

Åhh...va´ härligt!! Jaa...missförstå mig rätt oxå....såååå skönt att dom hittat va´ som "felar"!! :o))
Jaa...Nutte (Nutramigen) e´ verkligen jätteäckligt men det märktes inte så mycket på dom små!!!!!
Hoppas att det vänder nu!!! Det behöver ni & det är ni VERKLIGEN värda!!
Många glada kramar PIA

Anonym sa...

Ja, missförstå mig rätt oxå, men det måste verkligen va skönt att de har hittat ett "fel"!! Hoppas det vänder nu när ni har något att gå på. Vi tänker mycket på er! Kram Sofie o Erik

Christel sa...

En hälsning från mormors lägenhet via min nya iPhone. Puss&kram C

Anonym sa...

Nu vänder det!
Kram Nettan

Anonym sa...

Åååå, vad man kan bli glad över lite allergi! Jippie, nu ska hon väl få må bra i allafall!!!!

Anonym sa...

Sorry, glömde skriva under

//Sara

Mia sa...

Äntligen!
Stackars lilla gumman,ja tänk om det har kliat och irriterat i munnen...Måste kännas som en helt otrolig befrielse för er- att det inte va "allvarligare" än så (missförstå mej rätt).
Nu får ni bara se framåt mot ljusare tider!
Svea tycker nog oxå det räcker med "stickningar" nu,lilla gumman så härdad hon lär bli...
Lycka till nu med de nya rutinerna!
Kram till ER alla.

sara sa...

gud va skönt för dig!! jag är så glad för din skull! Min mjölk verkar sina...bvc är tröga och säger att det bara är att "amma på" jag känner mej helt hjälplös när han ligger och spjärnar som en banan och blir vansinnig när han iinte får tillräckligt fort. Har ju börjat med pure och gröt nu men han får ju inte i sig så mycket. Välling var ju från 6 månader.. vettefan va man ska göra, känns lite hopplöst. Idag har han vart jätte ledsen för att han inte fått tillräckligt med mat:(