söndag 14 februari 2010

Rolig lördag!

Lördagen började med världens värsta snöoväder och vi som sett fram att åka ut till Björkö och hälsa på. Svea hade haft lite feber på natten så det kändes inte rätt att ge sig ut när det snöade så att man knappt såg något och blåste så att man knappt vågade sig ut för det. Blev lite besviken för vi har inte varit på Björkö sen i oktober då Alvar döptes......och det var ju ett tag sen.
Som tur var kom faster Lina med barn förbi så att vi fick lite trevligt fikabesök och då blev det genast lite mysigt att bara sitta inne och dricka kaffe och prata.På eftermiddagen vilade sig Fredrik lite han mådde inte riktigt bra och efter det gick jag och vilade en och en halv timme för att orka se skidskyttet (som det tyvärr inte blev någon medalj i trots bra skytte.)
Till middag åt vi gott älgkött (från "min" älg) som jag brynt med kryddor och sen satt in i ugnen och till det hasselbackspotatis som Fredrik gjorde. Mmmmm!
Hade en mysig familjekväll och vi hade roligt och det kändes skönt inombords När Fredrik bytte på Svea satte Elis på henne dessa fina simglasögon....visst man får inte skratta åt sina barn...men gud vad vi skrattade allihopa, även Svea!

För ett tag sen köpte jag ett pussel åt Svante (1000-bitars) för jag tänkte det kunde vara kul för honom att göra något kreativt i stället för all dessa (JÄVLA) dataspel. När jag var liten fick vi alltid pussel (har för mig att det var 5000-bitarpussel) av en familj och att vi tyckte det var så kul att lägga. Det är tillfredsställande på något sätt att leta bitar och hitta just rätt bit. Fredrik hade aldrig "pusslat" förrut men har börjat nu och har svårt att slita sig, så nästa gång får jag köpa ett lite svårare....


Har "rotat" fram de kläder som jag har fått låna av Mia och som är Mathildas. Det är jättekul att ha lite mer (superfina) kläder att välja på. Kan inte låta bli och tycka att det är så kul att få sätta på Svea klänningar och andra söta kläder.



Så här glad är "jag" när jag får ha en fin Pippiklänning på mig.


Nu väntar vi på att mamma och pappa ska komma och hälsa på, skulle ha åkt ut till Björkö idag i stället men vi enades om att det var lättare att de kom hit. Mamma ska ha med sig grönpepparbiffar som vi skulle ha ätit igår, gott!!!!
Nu är det bäst att jag städar i ordning lite här så att de tar sig in mellan alla leksaker och allt damm.....
Kram!




4 kommentarer:

Anonym sa...

Undrar om det är pippiklänningen jag köpte till Mathildha? Jag älskar att få köpa tjejkläder eftersom jag inte har fått gjort det förut och nu har grabbarna fått ännu en flickkusin som vi kan köpa till. Kul, även om det finns tuffa pojkkläder också. Angelica

Niklas sa...

Så himla söt lilla fröken e´ me´ simglasen på!!!!!!! *ASG*

& så kul det såg ut med pussel!!! Vi pusslade jämt när jag va´ liten!! Skulle vilja ha ett stort bord (i ett enskilt rum!!) som ni har & bara låta pusslet vara där!! Men det går ju inte med 2 katter som, garanterat, skulle älska dessa små roliga bitar!!!!! ;o))

Vi fick ganska mycket snö här i Västervik oxå, TYVÄRR!!!!!! E´ såååååååååå jäkla trött på´t nu så det likanar inget!!!!!!!!! :o((

Ha det så bra!!!!!! :o))

Kramar PIA

Mia sa...

Ha,ha ja,jag skrattade här oxå,så himla charmig bild med simglasögonen!!!! Bus-brorsor är härligt!
Ja visst är det mysigt med klänningar,hon är jättefin lilla godingen!
Vilken koncentrerad man du ser ut att ha....men var är Svante?
Kram

Anonym sa...

Även jag skrattade högt framför datorn - supersöta Svea! Alla bilderna är så himla fina, de värmer i hjärtat.

Heja Karro, din viktnedgång går faktiskt jättebra,promenaderna kommer att hjälpa massor!

/Sara E