onsdag 4 januari 2012

Aldrig tidigare publicerade bilder (tror jag)

Morgonen kunde ha börjat bättre, jag var på väg till förskolan med Svea då hon lekte "lite" för tufft med grabbarna och ramlade på trehjulingen som Elis körde, och spräckte läppen. Ringde till dagis och sa att hon inte kom idag men det gjorde inte så mycket då jag inte mår så vidare bra och gärna var hemma i stället för att vara i ladugården och avmaska kalvar som var tanken från början. Läppen ser inte allt för rolig ut (eller det är kanske det den gör med tanke på att den är svullen och lite sårig;) Hela familjen drog till Viken vid lunchtid och vissa av oss var och handlade och andra var på banken och fixade. Väl hemma igen käkade vi och efter det drog Fredrik till skogs och högg några m3 innan det blev mörkt. När vi åkte och hämtade F i Liljestad, dit han kört skördaren så såg vi NIO ganska stora grisar i Härad 5 meter framför bilen. Synd att jag tio minuter innan pratat med JON och ställt in jakten i morgon (för att jag inte är på topp:( Här grillar vi korv utanför dörren, på inrådan från Christel:)

Bakrutan på nya traktorn gick i tusen bitar i somras, av en sten från losselossen (Svante sa losselossen om slåtterkrossen när han var liten:) En bamsekantarell jag hittade i höstas. Svea och Nina. Jag nyduschad med härlig morgon rock på UNDERBARA Rica Hotell i Sthlm (mars 2011).




Jag och Fredrik i väntan på bussen till Sthlm.

Svea och jag på vår altan i Juni, samtidigt som mina systrar var på finbröllop i Finland....vi spelar inte i samma division, jag och mina syrror..........

Underbart vacker vy över Gamlebyviken från Garpenberget. Jag och grabbarna kom äntligen iväg på trollstigen och för Er som inte gått den....GÖR DET! Det var faktiskt roligt för både mig och dem. Glöm inte att ta med en fikakorg också. (Uppgången är från "Folkansidan", för er som undrar).

Många troll, gubbar och sagoväsen fanns det på vägen upp.

En fantastiskt god hemmagjord planka vi gjorde förra året.

Fler troll och söta grabbar!

Coooola killar!

Här åker vi svävare hem från Björkö när barnen hade varit insnöade i två dygn. Läs om det HÄR.

Jag min idiot gav mig ut på isen som var både stöpig och hade 30-40 cm snö på sig....så rädd jag var stundtals.

Och så körde jag i diket när jag mötte granne förra vintern....tur att det var på Stjärneberg så att Göran inte var allt för långt borta!

Ha det fint!

1 kommentar:

Rebecka sa...

Det blev ju en årsresumé med bilder istället :) det är ju jätteroligt!