fredag 6 januari 2012

Ensam!

Känner mig inte bättre i bihålorna även om snoret nu har ändrat färg från gult till genomskinligt....ha, ha! Äcklig jag är, va?
Vädret är ju dessutom toppen så en härlig promenad hade ju inte suttit helt fel.
Ibland känner jag mig så ensam......även om jag har mina vänner ett stenkast bort. Men jag är ensam på ett annat sätt liksom. Ensam om att ta hand om ALLT som har med hem och matlagning att göra. Ensam om att se efter barnen (helst den lilla), ensam att se till att barnen gör sina läxor och något fruktansvärt dåligt samvete över att jag inte tränar mer läsning med Elis. Han ligger efter med läsningen och kommer han inte igång snart så kommer han komma så långt efter sina klasskamrater att jag inte vet hur det ska sluta....tänk om han måste gå om tvåan. Usch, känner mig som en skitmorsa som inte kan få mina barn att äta och inte ens att läsa......

1 kommentar:

Filosofie sa...

Jobbigt att du känner som du gör! Särskilt med tanke på att du faktiskt har en man också med precis samma ansvar som du. Allt är inte ditt ansvar Karolin! Och du kan inte göra mer än dit bästa som du redan gör! Kram Sofie