söndag 15 januari 2012

Jag tror jag känner mig bättre.......

....jag säger bara det, oj så konstigt jag har mått sen fredags eftermiddag. Jon kom till oss med sina hundar i fredags och vi hade en kanondag i skogen om man ser till antalet fällda vilt. Olyckligtvis blev det inte riktigt som vi hade tänkt oss med jakten men Öjje och jag var ändå nöjda efteråt! Jag sköt min tredje älg (kalv) för den här jaktsäsongen och det hade jag väl aldrig kunnat drömma om då jag inte har jagat så mycket annat än grisar, sen 2008-2009 (på grund av Sveas problem 2009 samt två snöiga vintrar). Hur eller hur var fredagen både bra och händelserik fram till 16,00 då jag upptäcker "flimmer" på/i mina ögon. Tyvärr ett tecken som jag känner igen men som jag inte haft på åtta år........MIGRÄN på G. Hämtade barnen på dagis men såg knappt vad jag gjorde.....körde till Liljestad där det skulle flås, ett under att jag kom dit. Nettan var snäll och tog barnen och jag åkte hem och la mig i sängen, tog dock lite oboy och macka (då hade auran försvunnit) så jag hade lite i magen i fall jag skulle behöva kräkas. Lagom när jag låg i sängen och pratade med Christel kom huvudvärken. Den blev inte jättesvår (hade tagit en ipren) och jag spydde inte men jag var helt slut. Gårdagen var inte ett dugg bättre var seg som sirap hela dagen men hade inte ont i huvudet som tur var. Men idag känns det bättre och jag har slängt ut granen och tagit bort adventsljusstakarna (känns vemodigt). Jag och Svea är ensamma hemma, då Fredrik är och hjälper en granne och grabbarna är hos kompisar. Som ni ser har jag inte hittat kameran än och det blir nog att köpa en ny......om jag har råd. Jon har nog några bilder i sin telefon som jag hoppas kunna visa er någon gång.

1 kommentar:

Filosofie sa...

När försvann din kamera? Den måste ju vara där hemma någonstans eller? Jag ser också fram emot att börja träna. Tänk till hösten när vi kan träna ihop i Loftis! Det ska bli görskoj. Kram från syster yster