tisdag 3 januari 2012

Nu kommer Emil....



...och det med en jäkla fart (nya stormen heter ju så;)

Nu när jag åkte hem från Liljestad blåste det mycket och regnade=glashalt på grusvägen över Härad:(

Idag har vi flyttat om djur i ladugården och vägt en del tjurkalvar. En del har gått upp bra i vikt medands det inte händer så mycket med vissa, just nu. På eftermiddagen betalade jag fakturor och satte in viktiga papper i pärmar (alltid lika skönt efteråt).

Min hals ska jag vill inte skryta med, den hostar fortfarande efter minsta ansträngning men jag mår hyfsat i övrigt. Natten till idag sov inte Svea särskilt bra, vaknade flera gånger och var ledsen och till slut ville hon över till min säng (har aldrig hänt förrut) tror att hon kanske drömde något otäckt så jag jag lyfte över henne. Natten innan det sov hon skitbra mellan 20,00-09,00 så det skiftar verkligen. Just nu äter hon inte något vidare bra men tydligen räcker det för henne för hon är glad och pigg (vikten ökar dock inte så mycket (nästan inget alls faktiskt). Men vet ni vad......jag är lugn som en filbunke:) Tänker på hur det var för bara ett år sen då jag grät floder och mådde skit över att hon inte åt. Tiderna förändras verkligen och jag med den:) För er som undrarså väger hon cirka 10,8 kg. Gosig är hon den lilla pluttungen:)

Svea tittar efter jultomten:)

Inga kommentarer: