lördag 21 januari 2012

Jaktdag!

Ja, då gav jag mig upp tidigt, tidigt för att vara lördag och drog iväg på jakt (igen). Denna gång till Duvekulla. Mamma och pappa kom hit och var barnvakt (Fredrik var och högg). Dreven var fina och händelserika men jag frös om tår och händer nästan hela tiden och det gör mig tokig. Detta trots att jag hade 4 !!!!! par strumpor/sockor på mig. Händerna går alltid att värma (även att jag hade handskar på mig) i jaktjackan. Hur eller hur blev det 5 grisar skjutna och min kära syssling Malin fick äran att nerlägga en (när jag åkt hem). I kväll har vi ätit supergod ryggbiff, brynt i vitlök, honung, salt och peppar och sen gått färdigt i ugnen, avden älgkalven jag sköt förra fredagen. Till det potatiskaka (kokade potatisen nästan färdig, rev den på rivgärn och blandade i lite riven ost och salt och peppar) och sås gjord på köttsaften och matlagningsgrädde. Barnen åt och smaskade hela tiden...Mmmm vad gott sa de! Till och med Elis uttalade sig positivt så han sa -Mmmmm Underbart! (om potatisen). Vad kul Elis, sa jag, det är inte ofta du säger så om mat. Näe, nästan aldrig, svarade han...ha, ha! Bästa och snyggaste Malin!

Jag och en annan gris......den största (skämt) som jag nerlagt.

Förstår att det finns de som läser här och tycker jag är en hemsk människa som jagar och visar bilder på döda djur...MEN, detta är MIN blogg och det står i presentationen av mig att den handlar om jakt så stör det dig så SLUTA läs! Hoppas att ni alla har en bra lördagskväll för det har jag, varmt och skönt som det är inomhus!



3 kommentarer:

Rebecka sa...

Du vet ju att jag inte är känslig för jaktbilder och så, men kanske lite utmanande att hålla huvudet sådär på andra bilden :) Du vet att jag inte vill något illa med det som jag säger :)

Lina eller Karro-det är jag! sa...

Jag vet Becka, den ser lite makaber ut. Men grisen var så liten och jag tog bilden själv med min mobil:)

Lina eller Karro-det är jag! sa...

Jag kanske ska ta bort bilden, när jag tänker efter. Men jag tycker det är så fint ljus och att jag ser ganska bra ut;) Grisen är inte så nära ansiktet som det ser ut:)