torsdag 26 januari 2012

Yäääähää!

Fredag i morgon...ni vet vad det innebär eller hur???? Har ni glömt? Okej då! Jag ska ju till frissan! Klippning! Det kanske inte blir askort men hockyfrillan kommer försvinna i alla fall.
Hade jag haft en kamera så skulle jag visa er, kanske kan låna en...
Annars idag har Elis varit hemma från skolan med huvudvärk. Svante kom hem med ett MVG på ett prov han gjorde förra veckan i historia (om Gustav II Adolf och Wasaskeppet). Jag är nästan lika glad som jag var när jag fick mitt första mvg när jag pluggadepå komvux, det glömmer jag aldrig! Det var i samhällskunskap, vi hade en lärare som (jag tyckte) var toppen. Jag läste både samhäll och svenska B just då Man skulle skriva så mycket som möjligt på hans prov och jag skrev och skrev, naturligtvis hade jag pluggat som tusan. När jag sen fick tillbaka provet och hade mitt första mvg i hela mitt liv på ett prov, så var lyckan så övermäktig!. Jag kommer ihåg att jag tänkte att även om jag tagit en trisslott samtidigt och vunnit en miljon så skulle inte det överväga känslan av lycka som jag kände för det jag själv presterat. Det var en av mina stora stunder i livet, det kanske låter banalt (är det rätt ord?) men jag var sååååååå glad. Grejjen var ju också att det satte ju gränsen på vad jag skulle ha fortsättningsvis på alla de övriga proven i både svenska och samhhällskunskapen. Jag kan STOLT säga att jag fick mvg i de övriga ämnena, läste även historisa och religion senare:)))) Jag var ingen höjdare i högstadiet, hade 3,7 i medelbetyg men det som jag var stoltast över är att jag hade en 5:a i idrott:)))) Glömmer heller aldrig känslan när jag öppnade slutbetyget i 9:an och såg 5:an!!!
Som sagt jag är glad över Svantes prov och läraren skrev på provet: Hej Svante! Du har gjort ett mycket bra prov. Det här kan du vara stolt över. Berätta det där hemma. Mvh C.
Härligt! Ett litet problem finns dock kvar och det är ju att Svante inte riktigt inser att det är bra om man är duktig i ALLA ämnen. Men det är "bara" att hoppas att han har fått en liten sporre att fortsätta:)
Om jag fortsätter med lillpluttan (undrar om någon tycker att ordet lillpluttan är ett lika knäppt ord som jag tycker ordet "lilleman"är, som jag HATAR, ha, ha, ha!) nåväl må så vara, jag hämtade i alla fall innan mellis (okej, jag kom precis när de satt sig) och hemma åt hon först lite potatis, köttfärsbiffar och sås (med lite smör) och till efterätt nya favoriten havregrynsgröt. Senare fick hon en halv risifrutti och tillkvällsmat.........havregrynsgröt:) Vi (jag och barnen) har suttit hela eftermiddagen och tittat på jaktfilmer som vi fått lånat av pappa. Kan man inte vara ute i skogen så.....det låter säkert galet i era öron men så roligt det är att titta på när andra skjuter, hela tiden lär man sig något nytt:)
Mamma och pappa var här idag och det var så roligt!
Tjingtjong!

1 kommentar:

Anonym sa...

Är nästan säker på att boken ligger i någon säck Kram Mor