onsdag 25 januari 2012

Slutspurten....

.....på rådjursjakten för den här säsongen pågår nu. Den 31:a januari är sista dagen för den här gången, så jag var faktiskt väldigt glad när jag blev bjuden på jakt till ett par grannar och fick agera hundförare:) Jag fick äran att nerlägga mitt 6:e rådjur för säsongen och jag har aldrig haft sådant flyt som "i år". Tyvärr hittar jag inte min jaktdagbok och det gör mig mer förtvivlad än att kameran är borta. Där har jag nämligen skrivit upp allt jag skjutit, vilken jaktmark jag varit på, hundar som använts och med vem jag jagat och hur många skott det gått åt. Visst jag kommer ihåg alla rådjur, älgar och hjortar men inte grisarna, hararna, rävarna och fåglarna. Jag blir så ledsen att jag kan börja gråta och jag har letat överallt känns det som......en ny kamera går att köpa men dagboken är ett minne sen jag tog jägarexamen 1994......så det finns ju ganska mycket i den. Nu hoppas jag innerligt att den INTE ligger i någon påse som jag har slängt gamla tidningar i och ställt ner i källaren.....för de ligger på släpkärran och ska eldas upp....men jag ska försöka gå igenom dem innan jag tänder på. Håll tummarna att jag snart hittar den. Nu ska jag ringa Fredrik och höra när han kommer hem från verkstaden.
Hej!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Grattis till skyttet!!! :o))

Alla tummar hålles för att du ska hitta din bok igen!!

Kramar Pia

Lina eller Karro-det är jag! sa...

Tack Pia! Det behövs! Är helt desperat och har letat nästan överallt nu...tyvärr...blir att gå genom släpkärran snart....vill inte för det är så mycket med annat skit på den också.
Kram tillbaka!