söndag 15 april 2012

Allvarligt...

....kommer jag att överleva träningsvärken jag kommer ha i mina lår i morgon? Sanna "lurade" med mig på ett av hennes pass på Hälsobruket i Viken:) Det var mycket träning av låren och många utfall...inte helt hundra för mina knän men jag gjorde så gott jag kunde. Kände mig dock tjockast av alla och lönnfettet syntes tydligt i spegeln;) Sedan var det bara jag som hade "gamla" vanliga "traditionella" träningsbyxor medans alla andra hade tights. Men eftersom jag är en så mogen kvinna på 40 år så bryr jag mig inte över det;) Sanna var dock kanon som instruktör och jag hoppas kunna gå på fler pass (om jag som sagt överlever;) och nu har jag satt lite press på mig själv då jag gav henne pengar så att hon kunde köpa ett 10 kort åt mig....vad har jag gett mig in på;)

Vad har vi annars gjort i helgen? Igår var vi mycket i Härad för att avlasta svärfar då svärmor är väldigt dålig (fruktansvärt hemskt då hon har alzheimers). Jag lagade pannbiffar, potatis och löksås till lunch åt dem (vi var bjudna till våra hyresgäster i Liljestad på pannkaksmiddag). På eftermiddagen flyttade vi hit kycklingarna och sedan gjorde jag en älgstek i ugnen som vi tog med bort dit på kvällen. Fixade sallad och potatis där medans Bengt var ute och sprang och Fredrik satt hos sin mamma. Vi fick en fin kväll och Ingrid var med under hela middagen:) Oliwer kom också en sväng vilket vi alla också tycker är roligt, härlig kusin de har barnen:)))
Nu ska jag duscha och lägga Svea om jag INTE hade cement i låren så skulle jag ha gått en sväng men nu går det bara inte;)))))))))

3 kommentarer:

thomasmalin sa...

Oj vad kul med träning även om det känns efteråt :) Åh vad fin han är lilla Karl-Erik :)
Var länge sedan jag läste din blogg så det tog ett tag :) Vad duktig du e på att uppdatera.. Trodde du slutat blogga då du inte längre kommer upp automatiskt på blogger, det gör alla andra bloggar jag följer..konstigt? Men det kan vara mitt konto som strular... Hoppas allt är bra med er, skulle vara så kul att träffa er snart.. Kram!

Lena sa...

Låter jobbigt det där med träningen ,men det klarar du nog av.Skönt för Bengt att ni kan avlasta honom emellanåt,måste vara fruktansvärt jobbigt för er alla med denna hemska sjukdom,hälsa Ingrid från bror o svägerska.Kram!

Sara i Snällebo sa...

Har också varit på Sannas ABS/ASS pass, kan bara säga att det tog ett par dagar innan jag gick normalt! :) Lite för jobbigt för att jag skulle tycka det var roligt tyckte mest det var plågsamt, men så är det ju när man är otränad. Men hon är en väldigt bra instruktör som får en att ge det där lilla extra som man inte visst att man orkade med.