lördag 21 april 2012

Finlördag!

Ja, här sitter jag och Elis, jag med min dator och Elis med "paddan". Sveis sover och Älsklingen och Svante är hos farfar i Härad. Har haft en bra dag:) Först var vi (Elis, Svea och jag) på fixardag på VÄRLDENS bästa skola. Det var ganska många föräldrar, härlig personal och söta ungar som kom och det jobbades på bra. Jag var lite begränsad då jag hade Svea att ta hand om också. Men jag lyckades fixa kaffe (dvs. se till att Cicci ordnade det det;), tända elden, plocka fram, kratta lite, öppna korvburkarna mm. Är så glad över att vara en "del" av skolan.
Hade en rolig pratstund med våra närmsta grannar när vi kom hem, Nettan kom en stund (kram), Svea hade en lekkompis på besök för första gången i sitt liv (som kom BARA för att leka med henne, bildbevis ovan, sötnosar). Jag har tittat på Ola Salo.......jag menar The Ark, skrattat så jag tjöt åt en härlig tjej 24 NT, som var på en strutsfarm, och tittat på "det där överaskningprogrammet" med Martin Stenmarck. Men hallå!!!! Där satt jag med tårar i ögonen under varje inslag.....Ovanligt med en Tv-kväll då jag nästan aldrig tittar i vanliga fall.
Nu kom mina älsklingar hem så nu ska jag prata med dem.
Pussar och kramar till ER alla!

1 kommentar:

Anonym sa...

Härlig dag!!
& så himla kul för Svea!!! :o))
Puss & kram tebax!!
Pia