torsdag 12 april 2012

Är i väntans tider....

Jag i min nya fina "jacka" den är snygg men brösten ser alldeles för stora ut men men jag ska inte klaga.......

...ja, inte så att JAG är gravid eller något MEN idag ska Sofie och Ulf få barn och nu väntar man bara på att de ska ringa. Lyssnar på Säkert! på Spotify för att skingra tankarna för jag fick idag även veta (Sofie berättade i morse innan de åkte till förlossningen) att en vän är på samma sjukhus som de är på men med en fruktansvärd diagnos. Helt otroligt så livet är egentligen och som jag sagt så många gånger förr VAR RÄDDA OM VARANDRA! Och vad spelar det för roll om det ser förjävligt ut på vår altan, mina bröst är "för stora", vår källare väller över med burkar och skräp och om det ligger lite ensilageplast här eller där, HUVUDSAKEN är ju att man får vara frisk och att man har de man älskar runt omkring sig.Killarna är hos kompisar, Fredrik skulle "bara" hugga runt ett kärr innan han kom hem MEN jag har min minsta gullunge hemma och hon har precis ätit en portion havregrynsgröt och just nu tittar hon på Madicken. Nästa vecka ska jag klippa mig igen, detta trots att jag just nu tycker jag är snygg i håret och trivs som fisken i vattnet med frisyren MEN nu klipper jag av det igen och klipper mig inte förrens till hösten. Håret fick verkligen ett lyft av att kapas av (och jag med;)

Den här veckan har jag varit duktig med motionen både med gång, lite löp och några timmars röjning (som jag tar som mina gympass när jag aldrig har tid att komma iväg på riktiga pass, så länge Svea är så här liten och Fredrik jobbar sent). Maten har också varit ok och jag hoppas att jag kan motionera även i helgen samt inte VRÄKA i mig onyttigheter. Ska köpa hem morötter och gurka i stället för chips tänkte jag. Förra våren lyckades jag ju att INTE äta några chips eller godis så det måste ju gå nu med, eller hur. SYND att VV bara finns i Västervik för annars skulle jag hoppa på igen för det är verkligen något som passar mig. Visst går det att köra via nätet men jag tycker inte det är samma sak riktigt. Jag har 8 kilo kvar innan jag är nöjd och det är lika många som i somras så jag har jämnviktat bra kan man säga, eller hur? Nåväl vi får väl se hur det går med kämpandet här hemma och jag lovar skrika riktigt högt när vågen är under 70.
Kram och hej!!!!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Du har så rätt i allt du skriver. Tack för de fina blommorna Kram Mor

Lina eller Karro-det är jag! sa...

Tack själv kära mor!

Filosofie sa...

Du är så snygg i rött! Jackan ser jättefin ut och du i den! Kram Sofie