torsdag 19 april 2012

Städardag och betessläpp.

Idag har det hänt grejjer hos oss och jag har haft min älskling hemma hela dagen. Först gjorde vi ladugården med allt vad det innebär (som jag skrevi förra inlägget). Efter det har fixat staket, släppt ut alla våra (TRE) dikor och två söta kalvar:) Kändes skönt inombords när jag såg dem ute. Efter det åkte vi tillbaka till Liljestad och började göra i ordning på planen bakom verkstaden. Jag tog röjsågen och röjde lite jämte vägen samt plockade gammalt skräp, både här och där. Vi hade med oss matlådor som vi värmde i skördaren (som nu är hemma), dagens meny blev potatis och köttgryta gjord på älgkalv, skjuten, styckad och tillagad av mig själv, coolt va?
Bara älskar sådana här dagar, både att få jobba ihop med Fredrik och att det blir så fint:))))
Mera sån´t!!!!!
Just nu är Fredrik i Tryserum, han och några kompisar skulle försöka ta bort lite döda grenar på askarna som står runt omkring på skolgården. Fredrik blev mörkrädd när han såg dem för några veckor sedan, torra och döda och en massa småungar under, inte så bra kombination.
Ha en fin kväll:)

Inga kommentarer: