lördag 28 april 2012

Varm lördag!

 Tanken var att jag skulle åka och hälsa på Sofie med familj idag men så ringde pappa och sa att han och mamma skulle komma och hälsa på, så då ville jag ju vara hemma:) Svea och jag hoppade in i deras bil när de åkte förbi här och så åkte vi till Härad, där farfar skulle dra igång sin kolmila. Sedan åkte vi mot Liljestad över Käggladalen, så jag äntligen fick visa morfar var gränserna går på vår nya mark. Vidare mot Viken där vi fikade på nyöppnade bageriet där jag även köpte surdegsbröd.
Svea med Sune i knät.

Vi åkte till Möbelkompaniet där morsan och farsan slog till på en ny soffa och två fåtöljer:)
Ner på "Viken" igen för lunch på Lilla Blå. Tack mamma och pappa för en härlig dag:) När vi kom hem åkte Sveis och jag till Liljestad där vi hade barnvagnen och ställde bilen där för att gå hem. Kollade först äggkläckaren och det pep för fullt från den, inga kycklingar än men några med små hål i så tills i morgon kommer de. Det konstigaste är att under en höna är det 21 dagar som gäller men med  äggkläckaren tar det bara 20 dagar. Varför och hur kan det bli så?????
Nu väntar vi på Fredrik som har jobbat hela dagen (som vanligt) och sedan åker vi till farfar i Härad där vi kommer bjuda han och Oliwer på middag.
Ha en bra kväll gott folk!

2 kommentarer:

Filosofie sa...

Kan tänka mig att det går fortare i kläckaren för att värmen är jämnare där. Vilken heldag med päronen! Kul! Hoppas vi ses imorgon. Kram Sofie

Anonym sa...

Vad är päronen???? Kram Mor